söndag 11 november 2012

Tiden...och Fars Dag...!!!

God eftermiddag på er..alla mina vänner...!!

Kan nog tro... att ni kanske just nu sitter.... och firar lilla pappa..eller också..kanske ni..precis som jag..har min pappa i himlen...!!
Jag hoppas att han firar där i stället...å andra sidan...så vet han..att jag inte är så mycket för firandet..av varken Far eller Mors dag!!
Vet att pappa inte heller var det..men hur som helst...." Älskade pappa..jag skickar..genom tanken..en hälsning till dej..."!!

Tänk ännu en gång..så fort tiden går...idag är det 1 år sedan jag opererades...
Det var väl.. inte den lyckligaste dagen i mitt liv...men det gick ju bra..som tur är...!!
Mitt ärende..ligger fortfarande..både hos Socialstyrelsen..och Patientskadenämnden....

Nog om detta..vad har hänt här..igår och dag då...??

Jo igår eftermiddag..kom min vän hit...så vi gick till Harry´s och åt....såå gott...!!


Toast Harry..och ett glas rött...

Sen ringde min lilla faster..så hon åkte ambulans till NÄL..för hon hade ett sådant tryck över bröstet...läkarna tror att det är kärlkramp...hon har .. och har haft stora problem... med sitt hjärta..länge...
Hon ligger kvar..och skall i morgon.. göra ett arbets-ekg...hur nu det skall gå till...!? El det vet jag..hur det går till.. alltså...men tänker på.. hennes status...!

Kan säga...att det är inte lätt att hitta rätt..när man skall ringa och söka ngn som ligger inne..och man vet inte vart..men skam den som ger sig...så till slut..hamnade jag rätt...!!

Hoppas nu..att hon får komma hem i morgon..och att hon mår bättre då!!!

Nu går vi till dagen.....!!

Varit en riktig slappar dag....vädret har ju heller inte inbjudit ..till ngt speciellt...!!
Grått..blåst och regn...!!!

Vi åt frukost sent..klockan 11.närmare bestämt...sen har vi bara slappat och tittat på film...Härligt att ta det lite lugnt..!!
Sen åkte min vän hem...och om en stund..kommer Lisa hit på fika...!!

Så mina vänner...jag önskar er alla..en fortsatt mysig söndag...!!!

DU vet väl om.. att just DU.. är värdefull..för så många..!! Så var rädd om dej..och tag vara på Ditt Liv!!


Var rädd om dej och varandra!! Kram/Annika


7 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Ja, idag tänker vi på våra fäder. De sitter nog uppe i sin himmel och tittar ner på oss. Har tänt några extra ljus här hemma. ett för min egen far och ett för din, som jag tyckte mycket om!! Var rädd om dig!!
    Kram
    MayBritt

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppenhelg du och din vän haft! Maten såg ju bara sååå god ut! Hoppas din faster mår bättre nu!
    Jag ringer alltid till min pappa och gratulerar på fars dag, mer än så blir det inte ;)
    här har vi också haft en slappardag. Firat fars dag med glass och så har jag gjort två nya halsband.
    Ha en fortsatt fin söndagskväll, fina du!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Inte sant vad tiden går fort.Ja den som väntar på något gott väntar int för längr.Men allting tar ju tid.Lät som en mysig lördag.Tänker också på Älskade pappa i himlen idag.Ha en skön kväll goa vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej Annika! hoppas det går bra för lilla faster!Arbets ekg går till så att man får ekg mätare på bröstet och sen får man cyckla,då registreras hjärtats kapacitet.. Här firas inte Farsdag nämnvärt,men ett telefonsamtal till min blev det ♥♥ ha en fin kväll kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Det händer saker hela tiden och en del är bra och andra mindre bra. Stackars din faster, hoppas hon mår bättre.
    Här hade vi ju sol idag, en stund, men vansinnigt stormigt, men det var uppiggande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Det låter som några bra dagar du har haft men trist med din faster. Men hon mår nog bra snart igen får vi hoppas:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Så god mat du ätit....mums.....ser jättesmarrigt ut. Du vet att ta vara på dagarna och vännerna du :)
    Det är beundransvärt och så viktigt för välmåendet, och jag blir så glad av att läsa om alla trevligheter och gemenskap du har varje vecka, kloka du.
    Dessvärre är det ledsamt när de nära blir sjuka, hoppas faster får behandling och bättrar sig snabbt.
    Nu är det ny vecka igen, så fort tiden trillar iväg.
    Önskar dig en fin vecka
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika