söndag 12 augusti 2012

Vilken morgon......!!!

Strålande sol...lite fågelkvitter..annars tyst...och vindstilla...Underbart!!!

Började morgonen med en löptur...så tyst...och skönt....kände kaffedoften på vissa ställen...annars doftade det gott av blommor...från några trädgårdar...!!

Mötte en äldre dam..med en Golden Retriver...hon hade lite svårt att hålla honom...när han drog iväg...damen såg lite sammanbiten ut...när jag var bredvid henne..sa jag "Hej"...hade ni sett damens leende...så hade det gjort eran dag...!!
Hon hejade glatt tillbaka..och såg med ens..såå glad ut!!!

Det är just en sådan här dag..jag önskar att tiden stod stilla...!! Det är någonting att ta fram..när höststormarna ryter...:)

Jag har avnjutit min frukost i solen..på balkongen...såå mysigt...kände kaffedoften från lägenheten under min...är ju den jag brukar vakna till ibland...tänk att kok kaffe kan lukta sååå gott!!

I eftermiddag blir det en sväng till Boel..annars skall jag bara njuta och ha det gott..!!

Nu skall jag ta påtåren på kaffet...och fortsatta läsa...." Själakistan " av Ann Rosman....i solen på balkongen..!!

Jag önskar er alla..en fortsatt underbar söndag!!

Ta vara på livet..njut..och gör bara det Du själv vill..och inte det andra..förväntar sig.. eller kräver att DU skall göra!!

Det är ditt liv..och DU gör vad DU vill med det!!
DU behöver inte alltid..ställa upp för alla andra..utan ibland måste DU tänka på dej själv..och göra det DU vill!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Åh jag har läst alla hennes tre böcker. Väntar spänt på en fjärde i pocketform :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig morron du har haft .Härligt att damen blev så,glad.Doften av kaffe på morronen är ju bara så underbar ,innan man fått sin första kopp själv....Ha nu en skön och härlig söndag söta du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig morron .Vad mysigt att damen blev så glad .Tänk vad ett litet hej betyder.Åååå du doften av kaffe på morron innan man fått sin första kopp själv doftar ju bara så himla gött.Ha nu en skön och härlig söndag rara vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Ja du ser vad enkelt man kan göra människor glada:)) Ja idag har det ju varit sommar minsann...Man blir så förvånad bara att det ej regnat än! Ja så tänker jag också,kul att barna vill vara hos oss! Kram vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilken morgon och vilken dag det blev! Helt otroligt underbart, det är ju detta vi gått och väntat på, eller hur!

    Ett leende kostar ingenting och så glad man kan göra någon, det är väl härligt!

    Fast kaffedoft, näää, det gillar jag inte så väldigt mycket, eller rättare sagt, det vänder sig i magen på mig. Dom flesta tycker ju att det doftar underbart, men inte jag då.....

    Agneta kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika