söndag 5 augusti 2012

Glömde ju....

Vi hade ju ett stopp till...igår..men det glömde jag ju skriva om.
Undra om det kan bero på..att jag inte är religiös...??

Ja ja..hur som helst...vi stannade vid Svenneby gamla kyrka.  Det är en kyrka som är från 1100-talet... och är en av de äldsta i Bohuslän...

Det är en annorlunda och liten kyrka..klockstapeln står på berget ovanför kyrkan...
När vi gick där inne..slog oss tanken bl a ..hur trångt det var i kyrkbänkarna..så för oss som är långa..hade det varit jobbigt..att sitta någon längre stund.
Takmålningarna..och även övriga målningar var så vackra.

Jag brukar faktiskt..när jag är på nya platser..var det än är..gå in i kyrkor..tycker att det är rogivande..att gå runt..eller bara sitta en stund!

Som sagt man kan tycka så..även om man inte har den tron!

Ha nu en fortsatt skön dag!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Har varit där också o det är vackert men som sagt trångt. Ha nu en goe morgondag kramar Beijan

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker också det är rogivande i en kyrka och i dess omgivningar. Ändå är jag inte speciellt religiös heller. Men det finns någon "anda" eller vad man ska kalla det där.
    Hoppas du får en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika