fredag 25 maj 2012

Smal..Ulvön..och dagen idag....!!!

Godmorgon..!!!

Var ju och fick akupunktur igår...gick ganska bra....

Men innan jag gick till sjukgymn..gick jag vägen om cafeterian..för att köpa ett frimärke...kvinnan som står i kassan..vet jag vem hon är sen tidigare..vi står och småpratar lite..när hon plötsligt utbrister...

" Men gud såå smal du är..och har blivit..."..jag blev helt ställd..står massor av folk i kö bakom mej..som kikar lite förundrat...
 Jag svarar bara.." Såhär har jag sett ut dom senaste 30 åren "...

Behöver jag säga..att jag blev förbannad..!!! Blir galen..!! Varför..är det legalt..?? Att kommentera..hur vi smala ser ut..??

Jag har ALDRIG hört..ngn säga till ngn..men gud..så TJOCK du blivit..!!!
Nog om detta....

Vilken underbar eftermiddag Josefine, Niklas och jag hade igår....!!!
Vi åkte till Shell..köpte glass och fika..sedan åkte vi till Ulvesund..ställde bilen och gick över till Ulvön.
Denna lilla ö..som på ngt sätt..ändå är "stor".
Det finns bl a ett vandrarhem där..ligger jättefint!!
Vi gick ner till stranden..satte oss på en klippa...och bara njöt i ett par timmar....



Denna "fantastiska pinne" tyckte Josefine att jag skulle ha i Mors Dags present..hi hi..säger då det..!!

 "Strandpiltarna" blommar överallt....
Tack..för en underbar..eftermiddag..!!!
 Denna lilla bukett..plockade jag hos Karin igår...

Så till dagen idag....
Även idag..ett underbart strålande väder.....

Vaknade tidigt..av solen strålar...eller tidigt..vaknade mitt i natten..vid 02.00...mådde såå illa...
Började fundera på vad det kunde bero på..ngt jag ätit..?
Självklart..fick ju järntabl..när jag lämnade blod...biverkningar bl a illamående..osv..så nu blir det inga flera sådana tabl....

Så..vad händer idag..??
Jo, skall åka till Trollhättan sen..träffa Susanne..på Strandgatans café..skall bli så mysigt!!
Är ett fantastiskt läge på detta ställe..precis nere vid kanalen...

Nej nu får jag sluta..annars blir det flera sidor..hi hi..
Jag önskar er alla..en fantastisk dag!!!

Jag skriver ofta..att DU skall göra det DU vill..och inte det andra förväntar sig..att DU skall göra..!!
Jag menar verkligen det...varför skall DU..rätta dej efter..vad andra tycker och tänker..?? Nej..stå på dej..och låt din vilja...bli det som driver dig framåt..!!!
Var rädd om dej och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Nej, det är inte korrekt att uttrycka sig på det viset. Jag, som är helt på andra hållet, hade blivit väldigt ledsen och arg om någon sagt att jag blivit fet (vilket stämmer i o f sig!). Oförskämt i högsta grad. Försöker man dessutom få på några extra kilon utan att lyckas så är det inte kul att få sånt ner i halsen. Enda fördelen med det är väl att man kan unna sig en extra bulle ibland, smil.
    Hoppas du fick en fin fredag och att du får en riktig toppenhelg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Hioppas du får en fiin dag idag,underbart väder.Nä tänk om folk kunde få säga det till mej..Åh så smal du är,hahaa..nä förstår dej,sällan nån säger till en att man är tjock! Ulvön,underbara ö..Där firade vi mannens 60 årsdag i fjol.Vi var 23 pers o hyrade massa stugor o bara NJÖT!! Såg du spåren efter men Annika!! :)) Ha det gott idag nu då! Kramen gogumma!

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!

    härligt att komma tillbaka och läsa ikapp dina alltid så positiva inlägg!! sewr såå härligt ut med en fikastund på klipphällen och morsdagspresenten var ju charmig..hihi..
    hoppas du får en toppendag med sol och värme på dig!!

    kramen ifrån sanne

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det märkligt, att vissa helt ogenerat påpekar hur smala människor är! Väldigt ohyfsat, eftersom att man kanske gått ner många kilon p g a allvarliga sjukdomar... Inte ok, även om man gått ner frivilligt, eller alltid varit smal av naturen... Vi sr olika ut ;)
    Helt ljuvliga Bilder du bjuder på!!!!!
    Njut helgen, min vän!
    Kram / Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika