onsdag 16 maj 2012

Sjukgymnast.....

Hej igen...!!
Här vräker regnet ner...undra om det aldrig finns något slut..på detta vatten..hi hi....

Så har jag då varit på Dropp in..hos sjukgymnasten...
Känns konstigt att gå just till sjukgymn...på dropp in...Hur som helst..träffade en jättetrevlig kille...
Så vi gick igenom mina besvär...fick lära mej lite nytt idag...
Tänk att man aldrig blir för gammal för att lära..:)

Artros..som jag har..är inte förslitning av leden...det finns primär och sekundär..artros..och jag har tydl..primär..vilket betyder att min lilla kropp..angriper sig själv..säger då det...
Undra varför den inte trivs...:)?

Så vad skall vi då göra med min axel...? Jo, jag skall testa akupunktur..fyra gånger..och se om det blir någon förbättring....
Vad gör man annars...? Jo man kan..via laser..skjuta sönder små delar av benet i axeln...ungf så...
Man gör liknande beh..vid njursten....
Nackdelen är...att det gör såå fruktansvärt ont....men finns det ingenting annat för min del...så får jag testa det!
Jag blev avrådd..att operera p g a att jag har fibromyalgi...risken är att värken kan bli ännu värre...

Ja ja..säger då det...men nu håller jag tummarna för att jag svarar bra..på akupunkturen!!!
Skall börja beh..på måndag...

Tja vad har jag gjort mera...jo har även fikat med älskade Josefine....
Men nu har jag satt mej tillrätta i soffan..och skall sitta här en liiten stund!! Innan jag ger mej ut i regnet..och hem till Lisa.


(bild lånad från nätet)
Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

4 kommentarer:

  1. Hoppas behandlingen kommer att hjälpa dig...inte roligt med krämpor. Ha en långhelg och njut trots krämpor!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det kommer att hjälpa dej.Håller tummar och tår.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. KRAM KRAM!!! Det är fantastiskt att du kan hålla modet uppe och vara så positiv dag efter dag/Katarina :O)

    SvaraRadera
  4. Gomorron söta Annika...Åhh hoppas att behandlingen hjälper nu då.
    Jaa man har sina krämpor, inte minskar dom väl heller med åren.
    Ha det nu såå gott i helgen o du, jag rensar som bare den:)...Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika