måndag 7 maj 2012

Bröllop 5maj 2012

Detta inlägg tillägnar jag älskade Yohanna...!!!

Tänk Yohanna..när du hade träffat Lina..då visste jag..att detta var och skulle bli kvinnan i ditt liv!!!
Jag är så glad och tacksam över att ni träffats...och Lina..jag önskar dej av hela mitt hjärta..Välkommen in i vår familj!!
Yohanna...Jag är så oerhört stolt, glad och tacksam..över att just jag ..har fått förmånen att vara din mamma...
(Det här var ett utdrag ur mitt tal till brudarna)

Efter att hela veckan ha hållit tummarna vad det gäller vädret..kom då lördagen med sol...vilken snabbt försvann..och det började regna. Det blåste såå fruktansvärt och var KALLT!!!

Sen var vädret växlande..och en hel del sol.....

Morgonen började  med att jag hämtade Josefine..och sedan hämtade hon Yohanna. Jag var hemma och fixade frukost som döttrarna.. lilla mamma och jag avnjöt tillsammans....
Döttrarna fixade sig här..Josefine fixade Yohannas hår..som blev såå fint!! Du är så duktig Josefine!!

Sen kom även Cicci...Arjola..och Niklas hit...så vi fikade och skålade i champagne....

Vid 12 åkte Yohanna, Cicci och jag till Gustafsberg...där träffades brudarna..och fick se varandra för första gången..som brudar....

Såå otroligt stolt jag var och är som mamma!! Dessa vackra brudar..säger då det....

Vigseln var i parken på Gustafsberg...jag har väl aldrig i hela mitt liv frusit så..och inte bara jag..utan alla!!!
Det blåste..så kallt!!
Solen visade sig den mesta tiden..men tänk..precis under vigselakten..kom några stora regndroppar!!

Efter vigsel skålade vi i champagne..och då stämde Maria upp i sången "Kärleksvisan" ( av Sarah Dawn Finer) hennes sambo spelade gitarr...Det var helt magiskt...några tårar kom på vissa...
Det här var en överraskning från mej..vilket blev såå uppskattat!!

Sen var middagen på övervåningen på Snäckan..fantastisk god mat..och tårtan var helt otrolig!!
 Jag höll ett tal till dom nygifta..och det gick jättebra....

Efter presentöppningen...så körde Josefine och jag brudarna till Landvetter..där dom checkade in på Landvetter Hotell....
Champagne och tryfflar..väntade på dom nygifta..
Josefine och jag tog med presenter och brudklänningarna hem.....

Söndag morgon klockan 07.00..lyfte flyget till New York...dit dom nygifta åkt på bröllopsresa!!!

Älskade Yohanna och Lina....!!!
Detta var ett helt fantastiskt bröllop..trots vädret....NI var såå vackra..helt magiska....!!

Jag önskar er Lycka till..av hela mitt hjärta!!!

Här kommer några bilder från bröllopet....

 Yohannas brudbukett...
 Vi blåste såpbubblor...ist för att kasta risgryn...
 Vackra..vackra..dotter...


 Systrarna...







 Underbar mat..torskrygg..med potatiskaka..pepparrot..räkor och skirat smör..

 Gräddtårta..med färska bär..jordgubbar..hallon och blåbär..en riktig dröm...
 Tårtdekorationen...
 Mina underbart vackra..döttrar..!!
 Yohanna med sin mormor....

 Stolta föräldrar....

14 kommentarer:

  1. Hej vännen förstår att du spricker av stolthet o lycka. Så underbart vackra dom var passar för varandra. O härliga klänningar. Stolt mamma att leva på länge. Kramar Beijan

    SvaraRadera
  2. Grattis vad kul att se bilder från
    bröllopet :-) Såååååå vackra brudar förstår att du är stolt !!!!! tal skulle jag aldrig fixa att hålla den dagen det är dags här , lipar bara jag tänker på bröllop :-)
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Gratulerar höll jag på att säga, men flickorna är ju i NYC, men vilka fantastiskt vackra flickor och vilka fina bilder! Vilken härlig dag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad fina dom var. Stort lycka till.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Åh, så stort, vännen!!! Vilken glädje i dina vackra bilder! Så fina dina flickor är!
    Vilken underbar bröllopsresa, sen då!!!! ;) :)
    Härligt!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  6. Jättefina !!!

    Syns inte på brudarna att det var såååå kallt inte.

    Kul att få se så fina kort !

    Kram

    Anki

    SvaraRadera
  7. :O) Vilken glädjens dag och vilka fina bilder. Och vädret verkade vara helt på er sida. Jag kan nästan känna känslan.
    Stor kram till dig och tankar till de dina :O)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev innan jag läste texten, att det var kallt, men det ser jättefint ut på korten :O)

      Radera
  8. Å Annika mina tårar kom när jag såg de vackra brudarna, förstår din glädje att få ha dessa tjejer! Så underbart att de nu kan få gifta sig på riktigt! Hoppas de får en helt underbar bröllopsresa!
    Får säga till min son å hans sambo att ta steget nu oxå! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Hej!åh vilka vackra bilder på två vackra brudar! önskar dem all lycka< varm kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Men stort grattis till brudarna ;)så fina dom va.
    Härliga bilder .
    Ha en fin kväll.
    kramen Anette

    SvaraRadera
  11. Hej, jätte fint!! Flickorna är sååååå fina. kram, ses imorgon, Annka

    SvaraRadera
  12. Åh så vackert!Här rinner tårarna på MEJ!! jaa du så fint brudpar o vackra bilder.Hoppas dom får en fin smekmånad nu :) Ha det gott jobbet kallar.../ Gunilla ♥

    SvaraRadera
  13. Så fina foton!
    Ha en underbar dag. Kram Kicki

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika