söndag 15 april 2012

Lugn dag.....!!

Tänk när jag var liten..tyckte jag att söndagar..var såå trista..!!
Hände i regel ingenting..eller jo vi åkte alltid en sväng med bilen....köpte en tidning och sedan hem....ibland var vi och fikade hos släktingar....

Sedan har det där följt med mej...har väl aldrig uppskattat söndagar direkt....!!!
Förstår att många gillar den...jobbar man dagtid..så visst..men jag har ju nästan bara jobbat skift..så då har det kvittat vilken dag det har varit....!!

Idag har det varit lite sol...lite regn...lite blåst..och ca +10c.

När jag vaknade i morse..smsade jag Lisa...det slutade med att hon kom hit på frukost....och när klockan var 09.15...då hade vi redan ätit färdigt..hihi....

Sen vid 11 hämtade Yohanna mej..så vi åkte till Snäckan...fikade lite..och sedan gick vi en promenad...jag plockade en bukett med vitsippor....

När jag kom hem gick jag vägen om tvättstugan..och tänk det var ledigt...så nu har jag tvättat.....torkar dåligt ibland..så nu har jag blöt tvätt här i lägenheten....jag gillar inte det heller....
Värst..vad jag inte gillar idag...haha...skulle behöva en tumme ner...ist för tummen upp..som det är på facebook.....

Annars blir det en fortsatt...lugn söndag!!!

Jag hoppas att ni alla...har en underbar söndag...!!!

Kom ihåg..att livet är inte de dagarna som har passerat...utan det är dagarna du minns....så fyll..dagens blad..med bara det du kan...för som DU vet...det är just DU..som är författaren till din egen bok!!
Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Hej! ja Söndagar är för en del pest o pina!jag har väl aldrig tyckt varken det ena eller det andra,jobbar ju rullande schema över alla dagar ..min Söndag har bestått av vanligt fix, samt min 5 km prom etc..nu hamnade jag här ;=)ha en fin kväll! kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej GOA gumman! Jaa jag har nog inte heller gillat söndagar förr,lite bättre nu...Det är ju fullt upp snart varje dag,hahaha..Va kul du träffat lite väninnor idag..Ha det såå goott Annika! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  3. Rart med hva man forbinder med ting, henger i..))

    jeg har hatt en super søndag først ved kysten, så på vei hjem..))

    Håper den nye uken blir flott.:-.))

    Klem

    SvaraRadera
  4. Go kväll!
    Här har det också varit en lugn dag. En hel del att plocka undan och diska efter gårdagens fest men det gått i slow motion. Är lite trött .....konstigt.

    Tack för alla goa kommentarer du lämnat på min blogg.

    Ha en skön kväll.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Ja men så kände jag oxå om söndagrna när jag var liten, de va hemskt tråkiga.... tror inte vi ens åkte någonstans!! Fast nu tycker jag bara söndagarna försvinner! Men du hann ju med mycket till slut! Kram Iréne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika