onsdag 25 januari 2012

Hej på er......!!!

Kallt idag också...nästan -7c...tänk vad denna snö ändå har gjort...är så ljust ute..underbart!!!

Igår..tog jag faktiskt på mej löparkläderna och gav mej ut en sväng...gick jättebra..men det var liite kallt!!
Men är så skönt när jag känner att jag orkar igen...och jag älskar ju att springa.. så det är så skönt, att jag har kommit igång lite igen!!

Annars igår....?? Fikade med Josefine och Niklas..och sedan var jag hemma hos Lisa en sväng igår kv.

Åter till dagen idag...vad händer här då..??
Jo, jag skall luncha med Lisbeth..och sedan i eftermiddag kommer Karin hit på en fika!!

Nej nu mina vänner...tror jag att jag skall gå och baka en mjuk pepparkaka!!! Juldoften sprider sig i mitt hem..igen..haha!!

Jag önskar er alla...en fortsatt mysig dag!!!

När du möter någon okänd..ge ett leende..eller säg ett hej!! För tänk..det kan göra hans/hennes hela dag!

Ibland är vi lite dåliga på just detta..att bry oss om någon okänd! Det kan räcka som sagt med ett leende..eller tänk om du tar dej tiden att prata några ord.

Jag har ju ärvt den sociala sidan..mest från min pappa..!! För han pratade med allt och alla..och jag är precis likadan...
Jag pratar gärna några ord med ngn jag inte känner..och ibland ser man att deras ansikten..lyser upp...

För vet ni vad....jag kan vara den enda..som dom pratar med..under hela dagen!!
Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

8 kommentarer:

  1. Javisst, vi är alldeles för dåliga på att ta kontakt med varandra. Många är ensamma och ett leende kostar oss inget men kan betyda mycket för den som får det.
    Ha en fin onsdag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Härligt med nybakat, både för näsan och munnen. Visst får men så mycket tillbaka bara genom att le mot andra människor. Jag är också en sån där som pratar med allt och alla.

    Ha en bra dag.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Mmmmm mjukpepparkaka som är så gott!!! Vi har möte på jobbet imorgonkväll kanske man skulle sno ihop något gott.....

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  4. O jag älskar mjuk pepparkaka. Tack för dina söta ord de värmer. Ha en underbar dag kram Beijan

    SvaraRadera
  5. Jag ger oxå ett leende det ger så mycket tillbaks!!
    Prova massage ska kolla upp henne vad det hette hon löste upp så mycket hårda knutar som jag inte visste fanns men nu känner jag skillnad mmmmm så rörlig och det va ett tag sedan.....

    varma försiktiga kramar till dig!!
    wivi

    SvaraRadera
  6. Hej! visst är det roligt att kunna bjuda på ett par ord eller ett leende ;) hoppas dagen varit bra o pepparkakan smakade säkert gott..kramiz Jessica

    SvaraRadera
  7. Tack goa Annika för tassen hos mej! Jaa vi har nåt speciellt jag o syrris,kul det inte alltid det är så inte..Ja här är det kallt men gött tycker jag,bättre än slask o blask.ha en fin kväll Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Du skriver så många tankvärda ord! Jag läser å begrundar! Mjuk pepparkaka är så gott både att äta å känna doften av! Sköt om dig! Kram Iréne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika