onsdag 21 december 2011

Sitter fin......!!!

Tänk så sa alltid min mormor..
När hon hade städat och bakat..osv...och sedan var klar med allt..då satte hon sig och bar njöt...då sa hon alltid...att hon "satt fin".....

Tänk vilka underbara jular jag hade som barn..när vi var i Småland hos mina morföräldrar...
Men dom skall jag berätta mera om i morgon!!!

Har varit en mulen..grå och kall dag....

Varit med Josefine idag..bl a väntat när hon var hos sjukgymn...

Sen åkte vi till Torp..gick lite i affärer...köpte bl a en ny bukett med tulpaner...såå ljuvligt!!!
Sen fikade vi förståss...i lugn och ro....!!
Otroligt liite folk..inga köer någonstans..lite märkligt!!??

Pratat med Yohanna idag..dom har en del att göra..nu inför julen....
Tänk när människor går in på systembolaget..då är det ingen som tycker att det är dyrt!! Utan folk handlar det dom skall ha...
Visst är det konstigt!!??

Nu skall jag "sätta mej fin"..för jag har städat..dammat..tvättat golv..och dammsugit...

Jag önskar er alla ....en fortsatt mysig kväll!!!

" En mamma är någon som kan ta plats i alla andras ställen,
  men vars plats ingen annan kan ta."

Var rädda om er och varandra!! Njut av kvällen tillsammans...skiljs..eller somna som aldrig ovänner!! För du vet aldrig vad som kan hända!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Å, vilket härligt uttryck!
    Det ska jag banne mig lägga på minnet!
    Nu ska jag sno undan här hemma, för i morgon kväll - då ska jag också sitta fin! Hi Hi! ;-)

    Kramisar
    Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  2. Hej Annika! jasså det går inte att gilla kalendernför dej! Då har du haft fullt upp idag då..Jobbar dottern på systembolaget? Ha en skön kväll...Kramis Gunillasljusglimtar

    SvaraRadera
  3. Jag får sitta fin imorgon efter att jag har städat och skall bara lägga mig på soffan och invänta den lilla lediga period som jag skall ha och bara slappa under den tiden.

    SvaraRadera
  4. Du skriver så fint...önskar dig en riktigt God Jul! KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. God morgon vännen!!

    Visst är det lite folk i julhandeln i år! jag tror att det blir riktiga tokreor sen...

    Här hemma lägger vi in sill och imorgon skall det städas..lite lagomt ;)..sen skall jag "finsitta"..vilket var ett härligt ord :)

    Ha en bra dag!! Kram sanne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika