lördag 23 juli 2011

Sorgens dag....

Godmorgon!

Vaknar upp till att det är minst 80 och nu 84 ungdommar dödade på Utöja...förstår inte el kan inte ta till mej denna fruktansvärda tragedi!

Är ju så nära här....därför tror jag att det blir ännu värre!

Hur kan man...dels göra det man gör i Osol...sen ta sig ut till denna ö...och i poliskläder...brutalt avrätta dessa stackars ungdommar? Alla blev ju inte skjutna..utan en del försökte simma sig till räddning...men drunknade....

Tänker på räddningsmanskapet..och alla civila som tog hand om dessa ungdommar.
Genom åren och i jobbet som jag haft..har jag mött många tragedier...och livsöden...men kan ändå inte föreställa mej hur det är..när det blir en sådan här omfattning.
El..kanske kan förstå det lite...man jobbar på rutin..eller måste det..och stänger av det som är runtomkring och känslorna just då.

Fördelen är..om jag nu kan säga så...att norrmännen är väldigt duktiga på det här med debriefing...och det gäller ju att man tar hand om varandra och pratar och pratar..efter en sådan här händelse! Nu tänker jag mest på räddningsmanskapet...
Men självklart även anhöriga och vänner...

Idag är en höstdag...mulet grått och regnet vräker ner, just nu. Himlen gråter.....men varmt +20c...

Blir en lugn dag...skall fixa lite här hemma...och sedan ev träffa Josefine i em för en fika...

Önskar er alla en fortsatt skön dag...och jag hoppas..att om ni har anhöriga i Oslo...att dom mår bra!

Kom ihåg...lev här och nu...fånga dagen...och gör den till din egen...var rädd om dej..och kom ihåg..det finns bara en som DU! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. JAA Annica! Detta var ju så hemskt så man förstår inte detta...Man vet ju inget om detta liv på jorden vi har...Inte undra på att man har tankar på hur det ska bli i framtiden för våra barn o barnbarn...Ha det gott vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Det är fruktansvärt.. Går inte alls att ta in vad som hänt.

    SvaraRadera
  3. Usch, ja... Man finner inga ord! Vi är många som tänker på alla drabbade, idag.
    Så viktigt att vi tar hand om varandra...
    Önskar dej en bra dag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika