söndag 22 maj 2011

Himlen är oskyldigt blå.......

Idag är det ett år sedan.....





" Stanna alla klockor, stäng av din telefon.
tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,
täck över pianot och låt kistan bäras  ut
till de sörjandes tårar och trummans
förstämda salut.

Må flygplanens klagan betyga vår nöd
där de ristar sitt budskap i skyn : " Han är död ",
klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,
låt polisen bära svarta handskar av sorg.

Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,
min arbetsvecka och min söndagströst,
min dag, min afton, mitt tal, min sång,
jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.

Stjärnorna behövs inte, blås ut varenda en,
 Montera ner molnen och ta isär solen sen,
sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll,
ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.

(W.H.Auden)


( Denna dikten läste jag på min pappas begraving )

Kommer aldrig att glömma, alla dessa telefonsamtal, alla sms, mail....som jag fick under denna tiden då min pappa var sjuk och sedan gick bort. Tänk alla dessa goda vänner som man har...som alltid finns där!
Även min fd granne Torbjörn, var ett ovärderligt stöd just denna natten.
Mina Älskade döttrar, vad skulle jag gjort utan er...Älskar er av hela mitt hjärta och är så Glad...att just jag har fått förmånen att vara eran mamma!

3 kommentarer:

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika