onsdag 4 maj 2011

Fyll inte livet med år...utan åren med liv......

Satt och läste min gamla blogg i morse...är det ngn som vill ta del av den så finns den på http://anglarnafinns.blogg.se/
 Läste bl a vad som hände för ett år sedan. Är inte så kul att läsa det givetvis...men känns ändå bra, att jag skrev ner alla känslor och tankar som hade!





Bästaste Karin var ju här förut på fika.....



Blåbärspaj.......


 och vaniljsås i mormors lilla tillbringare....



Tänk...denna lilla tillbringare hade min mormor..alltid!!! vaniljsås i..och inte vilken sås som helst...utan hon gjorde den givetvis själv!
Till detta brukad hon alltid göra " skånsk äpplekaka " trots att vi var i Småland...hihi.
Så denna äpplekaka..vad är då det?  Jo..det vet ni säkert..men för dom som inte vet...så gjorde hon så här...smälte smör...och brynte skorpsmulor i det..tills det fick färg..sen varvade hon det med äpplemos i en skål..sååå gott!!!
Vet att det finns flera varianter..men så gjorde mormor....

Varit trist väder idag...mulet..lite sol..blåst..haglat lite och regnat lite...
Vill ha sol...NU och VÄRME. Tror att min lilla kropp och mina leder skulle må så mycket bättre då!

Josefine ringde precis..suttit i 2 ½ tim..med provet som bestod av olika delar. Men hon trodde att det hade gått bra! Duktig tös!!!!!

Skall träffa henne om en stund och ta en fika på stan...så mysigt!

Önskar er alla en fortsatt bra onsdag....och Glöm Inte...att Leva efter min rubrik!!!!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Mmmm va gott med paj..
    Ville bara in o önska dej en trevlig kväll ,så har du bild på PAJ !!1 såå sugen jag vart :)
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Härliga ord!Åååå vad fina bilder.Ser supersmarrigt ut.Vad skoj att det gick bra för Josefine.Ha nu en skön kväll njut och mys.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika