måndag 9 maj 2011

Funderat lite...i solen....

När jag satt och njöt på balkongen förut....så tänkte jag lite på ett par frågor som jag ofta får......

Dessa frågor retar mej till vansinne...och jag förstår inte hur man kan komma på att fråga...

Ni som känner mej..vet hur det är och hur jag har det..så det är inte er jag menar! Varken min familj..eller mina goda vänner

Den ena frågan är....." Hur kan du som ser så pigg ut...vara så sjuk..? "

Då är det stående svaret jämt..." Det är tur att du inte ser mej, på morgonen "

För det är så här...sover dåligt på nätterna...stel..när jag skall ta mej upp ur sängen..ibland ett helt företag..stel i nacken..bl a...ont i ryggen..

Men kära ni..när jag går ut på stan..då har jag gjort mej i ordning..och har förmågan att slå bort det onda...så då är jag pigg och glad...och det är ju faktiskt så jag är..positiv av naturen..annars vet i tusan hur det skulle gått!

Klagar sällan eller aldrig...( har det efter min pappa ) för vad hjälper det! Ni som står mej nära...ser på mej..när jag har en sämre dag! Behöver inte säga det!!!

Det jag lider av...syns inte på utsidan..så det är väl därför jag får frågan...men tänk..när jag gick med handen i gips i höstast...då lät det " Stackare...vad har du gjort...el har du ramlat och brutit handen.." ?
Ja ja..nog om detta....

Så vad är då, nästa fråga....
" Jo varför springer du som är såå smal...är det för att hålla vikten..eller..? "

Nej..jag springer inte för att hålla vikten..jag springer för..att dels mår jag bra av det...och sedan blir min kropp mycket rörligare av det!

Kom på en fråga till....
" Gör du aldrig annat än och fikar...? "

Nej..tror inte det...hihi..eller kan verka så...

Det stämmer att jag fikar ofta..varje dag och ibland flera gånger om dagen...

Jag har varit hemma på heltid i 10 år..var tvungen att sluta ett jobb som jag älskade...hade jag varit ung idag..och skulle valt jobb...hade det blivit detsamma!

Eftersom jag är som sagt hemma varje dag...så måste jag ut och träffa folk annars blir jag tokig..tänk att bara gå runt här i lägenheten.

Så det är här  min underbara familj kommer in...mina älskade döttrar som såå ofta fikar med sin mamma!
Älskar er..av hela mitt hjärta!!!

Eller alla mina underbara goda vänner..tänk vad vore jag utan er!!!

Så...nu har jag skrivit av mej lite...känns jätteskönt!!!

Nu skall jag ta en stor kopp kaffe och titta på " Fyra bröllop "
Önskar er alla en fortsatt härlig kväll! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Ja fy va jobbigt ... att alla ska bry sig så mycke om sånt dom inte har ett dugg med att göra.
    Ha ha ha fika är kanon fortsätt med de :)
    Ha en underbar kväll
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  2. Suck , varför är det alltid så speciellt i vår generation och våra föräldrars ? Tänk om folk kunde sluta bry sig.... nääää inte sluta bry sig utan bry sig negativt. Du fattar vad jag menar :-) Se pigg ut och vara pigg är två helt olika saker.Fortsätt med det positiva tänkande och njut av det du trivs med och SKIT i alla andra . Vet att det är lätt att säga och svårare att göra.
    ha de gott

    kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Jaha den svenska avundsjukan igen, man blir sååå trött på detta, känner igen det där,men det enda man ska göra ,vara sig själv och skita i andra
    ha de bäst
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där.
    Man vill väl inte se ut som en koskit bara för att man är sjuk.
    Nä, man vill ju fixa till sig.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Ja Du så är det.....Det är lika för Mej.
    Jag målar Mej varje dag inte bara för andras skull utan för min egen.
    Jag struntar totalt i vad folk tycker det tar för mycket energi den behöver Jag. Men folk kan vara väldigt klumpiga i sina frågor när Jag möter Dom men det är nog mest för de inte vet vad de ska säga. Och vad Jag vill att De ska säga också.

    Sköt om Dej.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tänk om människor kunde bry sig positivt,Va skoj det hade varit.....Fråga nästa idiot om dom vill sova över en natt!!!!!!Jag blir så arg på människor som ingenting vet......Skit i dom dom är inte värda att ödsla energi på (vet att det är lättare sagt än gjort),Ha det bäst Styrkekraaamar Rita ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika