tisdag 12 oktober 2021

Bouppteckning… och Kusten..!!!

 God förmiddag!

Sol även idag, men kallt, tror faktiskt att det varit frost inatt! Såg i gräset nu på morgpnen när jag var ute med Loke, att det var lite vitt! Ja det är ju mitten på oktober så det är ju klart att det blir kallare!

Snart är det vinter och jul! Tänkte på det i torsdags just detta med jul. A-L och jag var på Göksäter och där var det verkligen jul! Jättemysigt, men tänk så lång väntan det blir för barnen…

Har skrivit det förut, om hur billigt det är att fika där…Det här kalaset kostade 31:-….!

I lördags morse åkte jag till lilla mamma! Vi fikade, åt god mat, hon handlade, och jsg hjälpte henne med lite saker både ute och inne! Det var en så härlig dag/kväll



Det var en grå dag, men vad gör det när man myser och har det gott!

Sen på söndagen tillbringade jag några timmar med mitt älskade barnbarn! Så mysigt att följa utvecklingen och så mycket som händer nu! Älskade lilla unge!



Säg om inte hösten är fantastisk….( bilder från igår morse)

Då var det bouppteckningen, jag skrev det sist att egentligen skulle detta haft ett eget inlägg! 

Vet inte vad jag skall skriva, annat än att bouppteckningen har skötts så dåligt!
Det vi har fått höra gång på gång är att juristen inte hunnit göra det hon skall!

Det har dragit ut på tiden, för allt kunde varit klart i slutet av juli! Men nej då..då drar vi ut på det och hinner inte få in den i tid till Skatteverket!

Vi begärde ut kontoutdrag tre år tillbaka, det blev två och tänk..dom kom när vi hade varit och gjort bouppteckning!
Märkligt..varför kom dom inte tidigare? Inte hunnit och skall begära det igen..dom orden kan jag nu!!

Sedan fick vi en chock när räkningen presenterades, men då sa jag en del och klagade på hur hon skött det! Tog hon till sig det?? Nej såklart inte..utan då pratade hon bort det!

Eftersom vi inte är nöjda mailade jag hennes chef för två veckor sedan. Tror ni att jag fått något svar? Nej såklart inte! Så fruktansvärt dåligt att hon inte återkopplar till det!

Men en sak är helt klar!!
Jag kommer aldrig någonsin att rekommendera 

”Finns juridiska” till någon!

Jag har även försökt skriva att omdöme om dom på deras hemsida! Tror ni att det fungerade???
Nej… Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om denna bouppteckning, men jag nöjer mig med detta, så länge!

Önskar er en fortsatt fin dag!
Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika