onsdag 12 maj 2021

Ljuvlig helg...Sprutor.. och Majblomma!!!


 Hej på er!
Ännu en grå och regnig dag! Blev så glad förra veckan när jag hörde att denna veckan skulle det bli sol och mellan +20-25 c. Blev det så?? Nej inte här utan påöstkusten. Vi har inga solutsikter här på länge enligt SMHI. Ja ja strunt samma, det gäller att göra det bästa av allting!

Helgen som gick var så mysig. 

På lördagen åkte jag till kusten och det var så skönt! Tog det bara lugnt, fikade, åt middag och rensade lite i rabatterna. Precis så vill jag ha det när jag åker dit, och inte ha en massa måsten som hänger över mig!

Sen på söndagen regnade det ju en del även om det var varmt. Pratade lite med min äldsta och så bestämde vi att jag skulle åka och hälsa på dom. Så underbart att träffa mitt lilla barnbarn! Vi lekte och busade och när det sedan var dags för mig att åka hem, så sträckte hon sina små armar mot mig. Det är vid sådana tillfällen som mormorhjärtat gör några skutt!

Sen har det blivit ”gofika” måndagoch tisdag! Så tacksam och glad att jag har så många goda vänner! Fast iof sig har jag bara det! I måndags var jag hos bästa K, det är som jag brukar skriva..” en lisa för själen att komma dit”! Så även denna gången och nu har även hennes man gått i pension och han är precis lika lättpratad som sin fru!

Fick med mig en bukett gullvivor hem, eller som vi säger här ”Majnycklar”. Tänk de påminner om min barndom när mamma och jag gick och plockade buketter. Eller när farmor och jag gick iväg, denna fårade, brunbrända lilla farmor med stålgrått långt här uppsatt i knut, som aldrig sa nej när jag ville gå iväg!

Igår var det så dags för:

Fick både B12-sprutan och även 4:e TBE sprutan. Jag fick ju covid sprutan för drygt 14 dagar sedan, och då gick det bra att få TBE. Sedan är det nästan 3 v kvar tills jag skall ha andra, så detta passade ju så bra!

När jag var klar åkte jag till Stallgården där A mötte upp och där har vi ännu en god vän!

Som vanligt satt vi i flera timmar och pratade och pratade!

Sen måste jag ju även både visa och ta upp! Jag beställde förra årets majblommor på nätet, och till det fick jag med en broschyr. Det gör så ont att läsa att många barn här i Sverige lever i fattigdom. Så vilken tur att Majblomman finns och att man som förälder kan söka bidrag där till tex, skor åt sitt/sina barn! Jag har ofta tänkt! Varför kan tex TV 4 inte göra en gala, till insamling för Majblomman???


Nu mina vänner skall jag sluta detta inlägg med att säga, att idag har jag älskade Loke! Sitter just nu och tittar på en liten gooose som sover!

Önskar er alla en fortsatt härlig dag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika











1 kommentar:

  1. Vad trevligt med en lite semester. Det är alltid roligt att få åka bort några dagar. Se och göra något helt annat. Mysiga dagar.
    Hoppas att din faster kryar på sig.
    Än en gång, tur at din lilla mamma har dig <3 Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika