tisdag 27 oktober 2020

Blodgivning...och Loke dag!

 Hej på er!

Ja tänk då är jag här igen! Nu är jag ganska flitig tycker jag!!

I går startade jag dagen tidigt. Fast det brukar jag ju göra och ibland kan dagen bli väldigt lång, eftersom jag vaknar tidigt!


Hur som helst igår var det dags för...


Jag var ju där för drygt en månad sedan, men då hade jag skadat armen så då fick jag inte lämna. Hade alltså ett sår på armen. Inte en tanke på att jag inte skulle lämna, men det är ju självklart!
Hur som helst igår var det dags, och det känns alltid så bra! Dels att någon kan få tillgång till mitt blod och sedan att jag skänker ersättningen till barncancerfonden!
Är också lite bra, för det kollar ju blodvärde och blodtryck bl a. Trycket är lågt och det är ju skönt! nackdelen är om jag reser mig upp för hastigt!
Men bättre lågt än högt!
Efter att jag varit på blodcentralen var det fika hos denna godingen och hans matte. Jag hann även med en promenad innan jag åkte till Stallgården och fikade med Karin. 

Fick ett sms av henne på morgonen om jag ville ses på en fika och självklart ville jag det! Härligt med spontana träffar!!!
Sen åkte jag hem, tvättade och Liselotte kom på fika.
Vet ju att att de alltid säger på blodcentralen att man skall ta det lugnt och dricka mycket den dagen man har lämnat blod, och det kanske jag lär mig någon dag!

I dag är det så....
Loke dag här hos mig. Har varit lite dåligt med det nu i höst, men idag börjar vi igen, så meningen är att gooosen skall vara här hos mig en gång i veckan!
Härligt med sällskap och promenader!

Men nu mina vänner skall jag göra en äppelpaj, så jag önskar er alla en fortsatt fin dag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika