måndag 22 juni 2020

Midsommar 2020...!!

I dag blåser det och är mulet, annars har vädret varit lite växlande och vi har faktiskt fått lite regn,
men Midsommaraftonen bjöd på ett fantastiskt väder!!

Åkte till kusten tidigt på morgonen och sedan var det en riktig slappar dag..vi åt och drack gott, och kan ni tänka er, vi satt i skuggan!

På Midsommardagen vaknade jag tidigt, tog på mig löparkläderna och gav mig ut..sprang bara lite, eftersom jag det sista har fått början till migrän när jag sprungit! Så konstigt?
Så ist för att springa tog jag en promenad, där det är en lisa för själen att både gå och springa...

 Lite ny "stenkonst" i år... Så vacker....


 Det stod ett ord på varje sten....eller rättare sagt på varje knott!

 Inte bara konst i sten....
 Jag älskar verkligen denna "port"


 Ni kanske förstår varför jag tycker att det är en lisa för själen att gå runt på Udden!

När jag sedan kom tillbaka blev det frukost och efter den en tur till Kungshamn. Lilla mamma har ju inte varit ute och fikat på flera månader, och eftersom vädret var bra åkte vi till Hamnbageriet. Som ni säker förstår satt vi ute!
Tycker tidigare att det varit toppen där..frågade om laktosfritt...fanns bara som en liten liten chokladpralin..det var det enda!
Men hur är det möjlig att på ett så populärt café inte ha någonting annat som vi som är laktosintoleranta kan äta???

Trist...och måste säga att det var en stor besvikelse! Nästa gång som jag åker dit, får jag väl ta med mig egen fika!!

Ja så midsommar var väldigt lugn..och förresten vem har sagt att man bara måste äta...

 Vid ett visst tillfälle?? Ha ha....

I går åkte jag hem, men innan jag var hemma stannade jag hos faster..hon är hemma igen och ja det är som det är.
Sen gick en av mina kusiner bort i förrgår..vi är ju en väldigt liten släkt..så på min pappas sida har jag bara min faster kvar nu...

Åkte sedan vidare hem..fast nästa stopp blev hos min yngsta med familj...så där var det fika.Så mysigt!

Då var det måndag igen och den började som sig brukar med tvätt..sedan har L varit här på fika.


Avslutar med en bild som jag tog i förrgår...plötsligt händer det att en fjäril sitter still....

Önskar er alla en fortsatt fin dag!
Var rädda om er och varandra! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika