lördag 14 mars 2020

Underbara dag...!!

Hej på er!

Alltså vilket väder! strålande sol även om vinden är kall! Åhh vad vi behöver denna sol, och dessa dagar gäller det att ta vara på!

Varit på fika hos en god vän och sedan gick vi en långpromenad! Passade även på att ta lite björkris, men bara två små kvistar.

På vägen såg vi också ett riktigt vårtecken...


I går hade jag besök av en fd arbetskamrat och det var så trevligt att ses! Hade gjort en äppelpaj på morgonen som jag bjöd på. När hon sedan gick tog jag med resten av pajen och åkte hem till min yngsta dotter!

Ja annars matas vi ju dagligen med Coronaviruset, och visst är det fruktansvärt. vi var och handlade lite förut och som jag skrivit i tidigare inlägg så gapar vissa hyllor tomma!
Ännu en gång så förstår jag inte hamstringen...förstår heller inte när jag idag hörde att människor uppmanas att hamstra mediciner...

Vad det gäller mat men framförallt om människor börja hamstra mediciner, hur skall det då bli??
Tänker på dem som inte hamstrar och behöver mediciner dagligen!!

Nog om detta! Jag hoppas att ni har det bra och kan njuta trots allt!

Funderat lite på om jag skall ta fram några påsksaker, men tycker ändå att det är lite för tidigt!

Sen har jag en annan fundering! Mening är att jag skall lämna blod på måndag morgon men jag är väldigt tveksam! En del av mig säger att självklart skall du det, medans den andra delen säger, nej gå inte in på lasarettet om du inte behöver!

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin dag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Tussilagon är som en liten sol :) Härligt med vårtecken.
    Ni ligger nog en månad före oss. Sedan kanske vi också får se vårtecknen.
    Men ljuset har vi fått tillbaka iaf. Det är så härligt.
    Det är en fin årstid framöver.
    Hoppas att du får vara frisk från Coronan. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika