lördag 7 september 2019

Äppelpaj och "A Star Is Born"...samt ingen vanlig frukost på IKEA...!!!

God eftermiddag denna regniga lördagseftermiddag!
Eller skall sanningen fram så regnar det av och till!

Ja visst känns det som början på hösten nu...i går morse när jag sprang var det "bara" +7 c. Jag är inte riktigt van vi detta ännu!!

Men älskar ju hösten, så det är bara att klä sig därefter.

I går kväll, var en sådan där mysig kväll som man gömmer där i hjärtat!Jag var hemma hos min yngsta och hennes man. När jag kom var det fika...

 Hon hade gjort en fantastiskt god äppelpaj...nom nom!!

Sen efter det var det filmtajm, och vi såg " A Star Is Born" En fantastisk film, men så sorglig!!
Underbar musik och duktiga skådespelare!!
Verkligen en film värd att se!!

Annars i går var Liselotte och jag på Ikea och Blomsterlandet.
Vi brukar äta frukost när vi kommer dit..men  nu har de tagit bort både 10-kronans frukost och brunchen!
Ist fick man välja tre saker för 35:- Vi blev så besvikna!! För att inte tala om alla byggjobbare som kom för att äta frukost! De stod som frågetecken, men lämnade sina brickor och gick.

Tyvärr tror jag att de kommer att förlora på det här!

I torsdags var det långfika på E H, Torp med Agneta. Ja jag skriver långfika för det brukar det bli och så även denna gången!
Blev bjuden och Tackar ännu en gång för det!

Vad har jag då annars hittat på tex i dag? Liselotte var här på frukost, sedan gick vi lite på stan, Skriver det igen, alla dessa tomma lokaler och nu ryktas det om att ännu fler kommer att stänga! Vad finns då kvar?? Jo optiker, så butiker som säljer bl a cigaretter och matställen.
Så centrumkärnan är snart ett minne blott. Däremot blomstrar det lite på söder, och det är så kul!!

Sedan har jag städat..och vet ni vad?? Jo jag sålde mitt köksbord i dag!
Satte ut det på blocket i går kväll och på fm i dag var det sålt!!
Jag har verkligen tyckt om detta slagbord, men i mitt kök var det egentligen för stort!
Det var perfekt i de andra två lägenheterna jag hade innan!
Då kunde jag ha hela utfällt och vi kunde sitta 8 runt det! Som mest tror jag att vi varit mellan 10-12 pers och det fungerade hur bra som helt!
Där jag bor nu har vi suttit 5-6 men sååå trångt!

Hur som helst nu har jag beställt ett vitt runt bord! Kommer att bli finemang!
Så nu står det 4 stolar i köket..men inget bord! Tror att jag skall ha det så..ha ha

I morgon blir det nog en tur igen till IKEA de har bl a en lampfot där som jag tänkte köpa! Men innan dess blir det löpning, om det inte regnar!

Men nu skall jag fixa lite kaffe, så jag önskar er alla en fortsatt ljuvlig lördag och helg!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika