lördag 18 maj 2019

Underbara Maj månad!

Undra om det finns någon månad som är så vacker som Maj??
Jag tänker alltså på den skira grönskan och allting som blommar! Från Hägg till syren, liljekonvaljer för att bara nämna några!

 På mornarna när jag springer, så blir det alltid genom Hasselbacken! Vi har ju denna lilla "park" mitt i stan och genom den rinner Bäveån.
 Nu är det som absolut vackrast och det är en "lisa" för själen när jag springer där!



Fick en liten bukett med liljekonvaljer av Lisa härom dagen. denna doft som denna lilla blomma har är oslagbar! Det var min mormors älsklings blomma!

Så säg om inte Maj är vacker!

Hade en liten påhälsning på balkongen..eller inte jag utan blomman! En humla som var totalt orädd!!!
Jag tror till och med att jag skulle kunnat klappa den, så still satt den!!

I går packade jag ner en bok och så gick jag till Yerba...satte mig där och njöt av både bok och fika!!


Ja som ni säkert förstår så har jag även fikat fler gånger...

 I går kväll var Lisa här och jag hade gjort halloumi burgare igen, men ist för sötpotatis blev det palsternackor.
tittade sedan på Let`s  Dance och jag tyckte att det var så tråkigt att Linnéa åkte ut!! Jag hade hoppats att hon skulle vinna!!
Läste sedan i morse att flera av hennes röster inte hade räknats p.g.a att när man röstar kan man inte skriva ´ i ett namn.
Skandal säger jag!!

I morse var det frukost hos Lisa, och sedan fikade vi på Snäckan.

När jag kom hem bytte jag gardiner bl.a i köket och sedan gjorde jag...
 Varför göra en äppelpaj när man kan göra flera små!!

Har sedan ätit middag på balkongen..är soldis och drygt +20 c i skuggan!!
Repris från i går....

I kväll blir det Eurovisions schlagern, jag undrar jag hur det går för Sverige?? Jag hoppas ju så klart att han vinner, men tror det tyvärr inte!

Nu önskar jag er alla läsare, en fortsatt fin lördag och helg!

Var rädda om er och varandra!!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika