tisdag 9 oktober 2018

Underbar höstdag...B12..och Blåst...!!

Hej på er!

Här är det höst, löven skiftar färg och det tycker jag har gått så fort! I går vräkte regnet ner och det blåste..men i dag, inget regn men det BLÅSER!!!
Har ni tänkt på en sak?! Så fort det mörknar på kvällen och när jag vaknar på morgonen är det ju också mörkt!

Ja ja, jag gillar hösten iaf!!

I söndags var en ljuvlig dag! Sol, vindstilla och en underbar luft! På förmiddagen fikade jag hos Liselotte, och sedan vid lunch hämtade Josefine mig.

Vi började med en fika på Snäckan och sedan gick vi en promenad. Hon ville ta lite bilder, eftersom vädret var så ljuvligt!

Hon har ett fantastiskt instagramkonto, så har du inte redan varit inne där så gå in på "josiesfoto" om ni vill se vackra bilder!!

 Det är så vackra omgivningar på Gustafsberg!
Josefine hade plockat några löv och när hon tittade närmare på dem, så såg hon en liten snigel!!
Jag kan säga, att den var pytteliten..absolut den minsta jag någonsin sett!!

I går var det så dags för B12-sprutan och det är så ljuvligt att få den. Kroppen mår så bra av den!!

Åkte sedan direkt till Torp där jag träffade Agneta.
Blev en fika från 11.00-17.00.!!!

Alltså jag förstår inte, att vi har så mycket att prata om, och vet ni vad! Jag tror att vi kunde suttit några timmar till!
Så igen! Tack för en så mysig dag!

I dag har jag varit hos Liselotte. Vi gick sedan en sväng på stan. Är så ledsamt, för nu känns det som att stan snart är öde. I helgen slog MC Donalds också igen!

Men i dag gick vi till Blomsterkroken och tittade. För när jag gick förbi där i fredags såg jag att de skulle öppna i går.

Det var inrett som tidigare, med gamla möbler och en murrig tapet. Inte så många sittplatser, men jag tror att det kan bli riktigt mysigt att gå dit någon gång!

När jag sedan kom hem, gjorde jag en ugnspannkaka med baccon, äpple och rivna morötter...och när ugnen ändå var på så bakade jag minisemlor...ja ni läste rätt! och i ugnen står nu en mjuk pepparkaka!

Nu blir det strax en kopp kaffe här..så jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


1 kommentar:

  1. Tack för fin kommentar på bloggen :) Vad frestande med semlor. När du blir sugen kan du bara ta upp ur frysen och göra när du får besök. Du fyller dina dagar väl. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika