lördag 1 september 2018

Min månad....och bion " Mamma Mia"...!!!

Jag Välkomnar September månad lite extra!

För det är min älskade månad..och det var även min pappas månad! Tänker lite extra på dig i morgon pappa, för då fyller du 87 år..och jag hoppas att du har det bra, där du är och att du "firar" ordentligt!

Tänk så fort denna vår och sommar gått, och nu är vi redan en dag in i hösten!

Vad hittar jag då på om dagarna?

Jag spring ännu så länge på mornarna, men vet ju att när vädret ändrar sig och det blir regn, blåst och kallt..då brukar jag ställa in skorna..och ta fram dom när hösten/vintern är över!

De mornar när jag har sprungit så smakar frukosten extra gott och numera består min frukost av detta...

 Fiberhavregrynsgröt, valnötter, hemmagjort äppelmos, kanel, russin och blåbär och till det en kopp kaffe!
Förut åt jag alltid laktosfri yoghurt och musli men min mage har inte mått så bra av det. Känner ju av även om jag äter laktosfritt att magen reagerar.

I måndags var A-L och jag på Torp och i tisdags gick vi till Frideborg (gamla Yerba)
Jag har ju varit missnöjd ett par gånger när jag varit där..p.g.a utbudet av fika.

Men nu hade de så mycket gott..även en del laktosfritt! Men kunde inte motstå denna krusbärspaj med vaniljsås....
Den var så god..men tyvärr inte laktosfri...så för att kunna äta den var jag tvungen att ta en tablett. Jag kan göra det ibland..men är inte optimalt för magen!

Liselotte och jag har också fikat..men vi ses för det mesta hemma!
 I torsdags var jag hos Karin..och det var ett tag sedan sist, men alltid lika trevligt!

Efter att jag varit där var det besök hos frissan igen..blekte slingor eller rättare sagt nästan hela håret..har även en annan frisyr nu..och det blev jättebra!!

Sen har Josefine och jag varit på bion..."Mamma Mia"..åhh en så ljuvlig film!! Jag tycker den var lika bra som ettan. Alltså musiken och hela filmen är ljuvlig...satt med ett leende genom hela filmen!

Tänkte även under tiden...varför emigrerar jag inte?? Eller iaf bor utomlands i några månader??
Jo det beror ju på feghet...och framför allt att jag har min Älskade familj häromkring!!

I dag har det varit loppis hela dagen. Är ju som ni redan vet inte min grej, men i dag var det flera som stod..och är alltid trevligt att prata med folk. Jag hade nästan ingenting..men lite av det lilla fick jag iaf sålt!

I morgon bitti är det löpning..och sedan skall det äntligen bli en fikaträff på Snäckan med Susanne!
Hon har försökt vid några tillfällen men då har jag jobbat.

Ja just det..jag demade ost i går.. och det gick så bra!! Då är det kul att stå där och erbjuda folk smakprov!

Men nu skall jag Tacka för mig..och önska er en fortsatt fin kväll!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika