måndag 23 april 2018

Blödning i ögat...!!

God morgon!

Så då kom regnet...
Efter en ljuvlig helg med strålande sol..vilket jag även trodde det skulle bli i dag!
Det blev helt plötsligt väldigt mörk...och ja..nu regnar det!

Jag har haft en underbar helg, med som sagt ett underbart väder!
Träffat goda vänner och gjort det jag är bäst på...fikat!!

I går träffade jag först Susanne på Snäckan och sedan med Josefine. Vi satt ute vid båda tillfällen så skönt!
Då får man en tanke..men det är ju sådant här väder jag vill ha..sol..och varmt!

Lördagen var Lisa här på frukost sedan var vi bl a också på Snäckan och satt ute.

Känns nästan som att jag varit stammis där i helgen!

Men det är ett ljuvligt ställe..båda att sitta ute och inne!

Jag har även sprungit..och i går morse var det i dimma ( innan solen kom) och bara +3 c. Fick lite ont i vä knä..men det gick över under tiden jag sprang..
Kände tyvärr av det sedan under dagen!

I morse var jag uppe och tvättade..och om en stund kommer Liselotte hit.

Så var det då lilla hö öga...

När jag satt på Snäckan i går så rann ögat väldigt. Tänkte lite på det..men eftersom det brukar det..tänkte jag, att det var solen.

När jag sedan kom hem..fick jag nästan en chock! Ögonvitan längst in var helt röd! Såg ut som att man hade hällt blod i ögat..sedan in mot själva ögat..var det som små röda strimmor...

Kliade och skavde lite..men ingenting annat...har alltså fått en blödning i ögat..vilket går över av sig själv inom några veckor. Men såg/ser lite otäckt ut!
Så här är det droppar som gäller..sen klart blir det värre..så måste jag uppsöka läkare!

Vad det beror på vet ingen..och jag tycker att det är lite bättre i dag!

Jag har aldrig haft det här tidigare..och tänk så mycket konstigt man kan råka ut för!

Nej nu skall jag fortsätta greja lite..så han en fin dag alla!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika




1 kommentar:

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika