torsdag 22 mars 2018

Ambulansfärd...Göteborg..och Kusten!!

Hade skrivit ett långt inlägg här i går..och vad hände? Jo vips var allting borta!

Gör ett nytt försök i dag!

Måste börja med att höja ambulans personalen som hämtade mig i tisdags. Två unga kvinnor från Tanum som var ett föredöme för sitt arbete!!
Mer om detta senare!

I fredags morse åkte jag tidigt hem till mamma. Åt frukost där och lämnade av mina saker, innan det var dags för demo på Ica Skeppet.

Stannade sedan kvar hos mor ett par dagar och hjälpte henne med div saker. Varit på graven och gjort fint! Tog bort granriset och lade dit vackra rosor ist..lilla pappa hade ju namnsdag i går!
Var ju ett strålande väder..så jag hann även med att sitta ute lite!

Så klart har vi fikat...

 Hambageriet i Kungshamn med sin fantastiska personal..som alltid fixar någonting gott åt mig!!

 Sjögrens i backen i Grebbestad..med sina goda mackor....
Ja där är lite av vad jag gjorde i helgen.

Annars har jag fikat med Jane, Liselott och i går träffade jag Lisbeth på Lejas..där jag blev bjuden på fika..vilket jag niger och tackar för ännu en gång!

Men åter till tisdagen!
Josefine och jag åkte till Göteborg på eftermiddagen..jag kände lite i min mage..men har gjort det lite i några dagar..så jag trodde att det var magkatarr.

Vi gick lite på stan och sedan sammanstrålande vi med Yohanna för att fika. Hon var så brun, tror aldrig att jag tidigare sett henne med en sådan färg!

 Amanda kom också och gjorde oss sällskap en stund. När vi sedan lämnade där..hade jag ännu ondare.
Fick först en novalucol av Josefine, den gjorde ingenting.sedan en omeprazol den verkade inte heller.

När vi sedan kom hem, mådde jag bra..drack lite vatten och då brakade helvetet lös!
Fick så ont, under hela revbensbågen..även på vä sida..men där har jag haft ont av och till länge..

Ringde 1177..och kvinnan jag pratade med sa...beställ ambulans. Vilket jag gjorde. Tog ca 1 timma innan den kom..var ganska lång väntan!

Hur som helst kom det in två ambulanskvinnor som gjorde ett fantastiskt jobb. När de tog EKG så visade de en liten förändring..eller att hjärtat var påverkat..så det skickades till HIA..de fick tillbaka att det såg likadant ut på förra EKGt. När man har smärta så kan det ju påverkas.

In till Näl..där Älskade Josefine mötte upp...
Kom in på ett rum...
och allting gick ganska snabbt. Var där runt 23.00..det togs prover vilka var bra..jag undersöktes..och fick snabbverkande medicin mot magkatarr...det blev ännu värre!

Då bestämdes det att jag skulle göra skiktröntgen på magen...men ett urinprov saknades..
Så när jag lämnat det..avbokades röntgen..jag hade njursten...hade blod i urinen...
Fick en spruta voltaren/distalgesik..låg en halvtimma..och se då var verken borta!!

Så jag var hemma igen 02.30.
Hämtade ut medicin i går..om jag skulle få tillbaka ett anfall..och sedan skall jag göra njurröntgen.

Jag lärde mig iaf någonting nytt..att på vä sida under revbensbågen..går urinröret..se där..kanske det som spökat under en tid då!

Hur som helst..nu mår jag bra..och sjukvården fungerar suveränt när man kommer in. Eller kan det ha varit så..att de hade ingenting att göra, därför gick det så fort!!??

All heder ännu en gång, åt ambulanspersonalen!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


1 kommentar:

  1. Vad skönt att du fick snabb hjälp och att du mår bättre.
    Här drar de ner på jourläkartiderna både vardagkvällar och helger. Tryggheten skärs ner.
    Önskar dig en riktigt trevlig och skön påsk. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika