onsdag 24 januari 2018

Blodgivare...!!!

Go kväll på er!

Alltså vilket väder det är! Det regnar och blåser, och nu finns det ingenting kvar av snön som vi fick för några dagar sedan!
I morse var det dags för att åka och .....

Sist jag var och lämnade blod, så sa de att jag inte skulle få lämna mer än två gånger om året ist för tre gånger som det normalt är.
Det berodde på att mitt blodvärde var på gränsen för att få lämna. sedan att jag mår så bra direkt efteråt spelade ju ingen roll...för blodet jag har behöver jag ju!

Hur som helst så är det fyra månader sedan sist..och jag funderade ju så klart..men åkte dit och mitt blodvärde var jättebra..så det var bara att tappa 4 1/2 dl..som vanligt!

Sen var det fika..och i dag tyckte de att jag behövde både bulle och muffins...ha ha
Jag får ju speciella, eftersom jag är laktosintolerant!

Säger det igen, som så många gånger förr!! Kan, har du möjlighet och får..så snälla fundera på detta med att lämna blod!!
Du gör en så god gärning!

Mitt bidrag förutom blodet är att min ersättning går till Barncancerfonden!! i dag pratade vi just om detta och bara blodcentralen här i stan hade under förra året, samlat ihop mycket pengar!!
Sååå bra!!!

När jag sedan kom hem gick jag till Lejas där Jane mötte upp. Var så längesedan jag var där.
Numera blir det mest att vi som ses, fikar hemma. Dels är det trevligt och det är inte heller så dyrt!
Men ibland är det så klart trevligt att fika ute!

Hem och så kom Karin på fika..vi har inte setts sedan i höstas, säger då det!
Ja dagen är ju inte slut ännu, så om en stund kommer Lisa!

Annars har det väl varit ganska lugnt! Fikat med Liselotte och Josefine och jag har varit på Torp.

I måndags hade jag lååång fika på EH på Torp med Agneta! Vi träffades strax innan 13.00 och helt plötsligt var klockan 17.00 säger då det! Har vi mycket att prata om då?? Ja, så klart!! Sen har det ju varit jul och nyår,också sedan sist vi sågs!

Men nu mina vänner skall jag gå och fixa kaffe, så jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


1 kommentar:

  1. Jag lämnade plasma här i Strömsund för länge sedan, men tyvärr la de ner det. För att lämna blod måste jag åka till Östersund, och det känns inte som nått alternativ, oftast har vi en massa andra saker som ska göras när vi åker dit. Det hade varit smidigt att gå på en ledig dag om det fanns här.
    Va fint av dig att lämna till barncancerfonden :) Trevlig helg! Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika