söndag 19 november 2017

Jul på Liseberg!!!!

Hej på er!

Ja då var jag här igen..inte varje dag längre som ni märker!

Vad händer då?? Tja vissa delar är som de brukar..ni vet fika med de bästa!

Fast i tisdags gick jag själv och fikade på Yerba. Njuter ju av den ensamheten ibland..bara vara..med "gofika" en och mysig bok!


 Gillar verkligen hennes böcker...så mysiga!!

I dag har jag varit duktig..ha ha..jag har städat ni vet så där riktigt ordentligt!! Åhh så skönt det är när det är gjort!!
När jag var klar var det fika hos Lisa..och det passade perfekt!

I går eftermiddag åkte Josefine och jag till Göteborg...det var dags för Jul på Liseberg!
Förra året var vi inte där, annars har vi varit där flera år i rad. Jag verkligen Älskar det..och jag känner mig som barn på nytt!!

Men kan kanske bero på att just julen är den högtid som jag just Älskar mest av allting!
Jag är ju uppväxt med fantastiska jular..från det att jag var liten tills jag var drygt 20 år.

Jularna firades alltid i Småland hos mina morföräldrar..och där var det verkligen jul!!
Tänk om jag hade kunnat vrida tiden tillbaka, iaf så jag och mina döttrar hade fått uppleva en sådan jul till!

Men åter till Liseberg....

 Snögubbar och gummor..prydde vägen in....

 Var lite kallt..och denna "snö" är så verklig...
 Vi började som vi brukar med..att fika....

 Svårt att se...men detta träd var prytt med små svarta lyktor med belysning i....

Var ju även tvungen att äta en våffla!

Alltså ännu en gång..jag har varit runt på många julmarknader..men Liseberg är speciell!

Men vill ni veta vilken som slår allting?? Jo det gör Huseby, utanför Växjö!!
Tätt följt av Tjolöholm!!

Nu mina vänner önskar jag er alla en fortsatt mysig söndag!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Va mysigt! Här är det julmarknad nästa lördag i centrum. Många klasser säljer sådant de har bakat, julgranar, dörrkransar etc. Man kan bla rösta fram årets lucia. Ha en trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika