lördag 2 september 2017

Attackerad av lös hund...samt några Ljuvliga Dagar..!!


Go kväll denna lördagskväll!!
Hoppa att allting är bra med er och att ni har det bra!

Är ju faktiskt inte så längesedan jag var här..så nu har det inte gått så många dagar sedan sist!

Vilket väder det varit i dag och vilken kväll det är såå ljuvlig!!

I torsdags var Karin och jag på 2 Fröknar..var ju ett tag sedan vi sågs så då vet ni hur det är..man pratar och pratar och helt plötsligt har flera timmar gått!

Vi fikade så klart..hade förmånen att bli bjuden...

 Tackar igen för det....

I går morse sprang jag långt..var sedan en sväng hos Jane och efter det ut på stan och mötte upp Marianne. Vi fikade på EH och kom på att det är flera månader sedan vi sågs sist...

I går kväll gjorde jag varma mackor och så var Lisa här. Kan inte ens minnas när jag gjorde varma mackor senast!

Måste visa rosorna jag köpte i torsdags!!
 Ser ut som små polkagrisar..

I morse var jag hos Lisa på frukost, när vi ätit det i lugn och ro åkte vi till Sundsby och fikade...
Vi satt ute och njöt av det ljuvliga vädret!!

När vi sedan kom hem var det middag hos Lisa. Vilken lyx att bli bjuden på middag..och slippa laga den själv!!

Men då var det attacken som rubriken säger....

Har glömt att berätta detta tidigare!!

En tidig morgon när jag var ute och sprang..kom jag i början på en gång och cykelväg..ser då att det står en dam längre fram...hon tar ut en filt ur en plastpåse..och jag tänker...Hmm..skall hon lägga den på gångvägen??
Ser sedan att hon skall skaka den..och ser då samtidigt en stor hund..förmodligen en blandras...
Jag gör ett litet hostande..damen vänder sig om..hunden som inte sitter fast någonstans..gör ett skällande, kommer mot mig och drar upp överläppen och visar sina tänder...sedan går allting blixtsnabbt den rusar fram mot mig.och stöter till mig  mot hö ljumske. Då får damen tag i kopplet och säger till hunden...
Var bara rena turen att den inte högg mig!!

Jag är inte hundrädd..men tror ni att jag blev arg och sa några väl valda ord?? JAAA

Tänk om jag hade haft med mig ett litet barn..undra vad som hade hänt då..eller om jag kommit på cykel.

Vissa skulle definitivt inte ha hund!!

Nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika