torsdag 20 juli 2017

Småland i mitt hjärta.....!!

Go kväll på er!

Då är Josefine och jag hemma igen från vår roadtripp till Småland! Ni som följer mig på instagram har redan sett bilderna..men jag kommer att lägga upp en del här också!

Jag känner mig som "hemma" när jag kommer dit..kan kanske bero på att jag firade varje jul och sommar där som barn.

När jag sedan fick egen familj fortsatt vi att varje sommar åka till Evedal och bo på vandrarhemmet där!

Efter en löptur i tisdags morse åkte jag så och ställde min bil hos Josefine och Niklas..så tog vi Josefines bil.

Vi var framme i Växjö ganska tidigt, så vi checkade in....

 och efter det åkte vi till Ryttmästargården. Undra hur många gånger vi varit där??

På kvällen var vi ute och åt.....
 Jag valde pizza med getost och pinjenötter bl a...mmm

Bland det bästa med hotell..är frukosten....
 Det är absolut det bästa målet jag vet.....

Så i går morse efter frukosten åkte vi till Kosta....

Vi tittade i affärerna, var i hyttan och tittade lite på glasblåsning...och sedan gick vi på en fantastisk glasutställning!!
Jag älskar ju glas i alla former!!

Bilderna får tala för sig själva....






På hemvägen stannade vi i Lenhovda, det är just där jag tillbringat jular och sommrar. Var på mormor och morfars grav.

När vi sedan kom tillbaka till Växjö åkte vi till Teleborg..detta slott är magiskt. Så vackert och likaså omgivningarna.

Fika gjorde vi nedanför slottet..

 Kvällen i går tillbringade vi på Pinchos. Så gott och rätterna är verkligen lagom...!!

Ja mina vänner idag var det så dags att åka hem.
Men innan dess gick vi till Domkyrkan, så jag tände ett ljus..och efter det gick vi till Askelyckan och fikade.

Ja sedan var det bara att sätta sig i bilen och åka hem!
Är alltid ljuvligt att komma hem...men visst är det ljuvligt att vara iväg några dagar!

Så Tack Josefine för ett par så mysiga dagar i Småland!!

Nu har jag packat om och satt mig i soffan en stund. I morgon bär det av till kusten...och begravning för min kusin.

Så mina vänner jag önskar er alla en fortsatt fin kväll och helg!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika





1 kommentar:

  1. Kikar in och ser att du har det bra :) Vilket coolt slott, häftig glaskost. Mysiga dagar med dottern. Det är sådant man uppskattar mest, att få vara tillsammans. Snart åker vi till Stockholm, gröna lund och konsert med Robbie Williams på lördag. Må så gott. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika