tisdag 4 april 2017

Kortison injektion i ljumsken....!!

God eftermiddag på er!

Men var tog vårvädret vägen?? I går hade vi ett ljuvligt väder, sol och +16c.
I dag är det då som de flesta dagarna. Grått, blåser och är så kallt!

Kan ni tänka er, i söndags morse var jag ute och sprang på morgonen! Gick så bra!! Var ju flera månader sedan sist...eller inte riktigt! Jag sprang en gång för några veckor sedan.

Om det är någon som funderar på, hur jag kan springa när jag har ont i höften, så kan jag säga...dels är jag envis och så fungerar det rätt bra!!

Sen på söndag eftermiddag var jag hemma hos Liselott på våfflor!

I går morse tvättade jag, sedan var Jane här på fika. Deras ena marsvin hade varit sjuk några dagar, så det avlivades i går. Hon ville inte gå hem efteråt utan kom hit direkt i stället!
Förstår henne...är så jobbigt när man måste ta bort ett djur!

Sen var det då dags för mig att åka till NÄL.

Hade tid på röntgen för ultraljud med kortison injektion i ljumsken.
Först blev dom förvånade att jag för några veckor sedan fått injektioner. Men det var ju inte på samma ställe.

Hur som helst ljuvlig personal och kan säga att både före, under och efter skrattade vi rätt gott åt olika saker!

Var två läkare...en at-läkare och en överläkare. Så överläkaren var med och instruerade och övervakade.

Drog ut på tiden med ultraljudet eftersom det var en del avlagringar och förkalkningar i ljumsken. Hmm..kanske inte så bra!

Efter en del "letande" bestämdes det då var sprutan skulle sättas!
Måste säga att at-läkaren var suverän på att sätta sprutan. Sen att kortisonet spränger när det går in...ja det gör det..men jag är härdad...ha ha.

När allt var klart sa han att jag skulle ta det lugnt i några dagar..och att det kommer att kännas när bedövningen går ur. Gjorde det?? Nej...och har aldrig gjort...eller så är jag smärt tålig!

Åkte från NÄL och till Överby där Susanne mötte upp. Satt där en stund och fikade, och det var bra att jag inte körde hem direkt!

Sen i går kväll kan jag säga...var jag så trött...somnade i soffan av och till hela kvällen...sen slocknade jag 22.00 varit vaken korta stunder i natt...sen slog jag upp dom gröna 06.30..Otroligt skönt!!

Tog det lugnt i morse och sedan gick jag ut på stan där Ann-Louise mötte upp. Vi gick först till Optiker Liljeloods för hon skulle titta på ett par bågar.
I affären tog A-L fram ett par runda bågar till mig. Kunde väl Aldrig i min fantasi tro att jag skulle passa i dom...men blev så kul..så hela personalen engagerade sig i mig och bågarna!!

Så vem vet...kanske blir runda bågar och hos en ny optiker!!

Nu har jag precis avslutat middagen och om en stund skall jag hämta Josefine och så blir det Torp!

Sen en liten parentes...hi hi...idag kom mina skattepengar!!

Nu önskar jag er alla, en fortsatt ljuvlig dag!!


Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika