tisdag 3 januari 2017

Nyårsafton....Nytt År..och Smarteyes..!!

Go kväll mina vänner!

Då var det nytt år igen, och jag undrar vad detta år har i bereskap för mig!
Jag har inga nyårslöften men däremot en önskan, och det är att mina nära och jag skall få ha det bra, och få vara friska!!!

I lördags fm..alltså nyårsaftonn, var Yohanna och jag på stan, vi fikade på Espresso House..så mysigt! Därifrån gick jag sedan hem till Liselott, och där var det "gofika"

Efter det, hämtade jag bilen och så åkte jag hem till mor.
Vi åt gott och firade in det nya året!

Söndagen var en riktig slappar dag..vädret var trist så vi var inne och myste hela dagen!

I går åkte jag och tvättade bilen och sedan var vi lite ärenden, och fika skulle vi så klart..var gör man det en måndag vid kusten?? Jo,då åker man till Grebbestad och "Sjögrens i backen"!
Efter att mor och jag sedan ätit middag åkte jag hem.
Var på BlomsterLandet, köpte nya blommor till köket och tulpaner!

När jag sedan packat upp allting, började jag att ta bort julen.
Städade i köket och sovrummet. Så skönt att få bort lite av julen!! Har allting kvar i vardagsrummet men det tar jag en annan dag!

Kvällen i går var jag hos Lisa.

I morse var det då dags för tvätt. När den var klar väntade Ann-Louise på mig, så åkte vi hem till henne. Var där några timmar som jag brukar.
Josefine och jag har sedan varit på Torp. Även Niklas kom dit.

Vädret i dag har varit konstigt! Var lite sol på fm..sen blev det mulet...började regna och var minusgrader! Var tydligen ishalka på E6 under hela eftermiddagen, det jag märkte av det när jag åkte hem..var att hastigheten på motorvägen, pendlade mellan 70-85/km.

Då var det smarteyes..igen!!
Hämtade ju mina nya glasögon för ett par veckor sedan. Dessa har tyvärr inte fungerat! Så jag var där i går igen. Träffade då en ny optiker...och säger bara det!! Vilken optiker!!
Testade mina ögon igen..och förklarade precis för mig, hur mina ögon fungerar och vilka glas jag skall ha!
Så vad slutade det hela med!?
Jo ett återköp!

Så trots allt, Tackar jag för god service och ett fantastiskt bemötande!

Så nu har jag kvar mina gamla..och skall fundera lite..för i februari kommer smarteyes med en ny kollektion..så då kan det hända att jag byter..men det återstår att se!

Men nu mina vänner skall jag kika lite på tv...så jag önskar er alla, en mysig kväll!

Återkommer i morgon..för se då är det ingen vanligt dag!! Nej för då det är Yohannas födelsedag!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika