måndag 31 oktober 2016

Trasig mobiltelefon....och vårväder...!!!!

God eftermiddag på er!

Alltså vilket väder det var i går...rena våren!! Har varit lite sol även i dag..men nu är det mulet.

I lördags kväll kraschade min mobil!! Tänk så beroende man ändå är! Jag har ju ingen hemtelefon, utan bara mobilen och när nu den inte fungerade tyckte jag att det var lite jobbigt!
Inte för att ingen kunde nå mig, men jag tänkte om någonting skulle hända mig.

Hur som helst gick det bra..och jag har ju datorn,,så där kunde jag meddela mig om det var ngt!!

Så i går morse skulle Lisa komma på frukost...men kunde ju inte höra av mig till henne, heller inte öppna entrédörren eftersom jag öppnar den via mobilen!

Så vad gjorde jag då..jo tog en promenad hem till Lisa..och sa hur det var...sen var det frukost här..och efter det blev det Torp.

Min mobil skickas in för reparation el får jag en ny. Har bara haft den sedan februari. Vad var det för fel på den då?? Jo skärmen låste sig...gick inte ens att stänga av...bakgrunden var vit..med ett svart äpple..och så var den hela tiden!

Tur att jag sparade min förra mobil..den fick jag gå till Telia för att låsa upp...och sedan skulle jag fixa resten själv!! Det är jättelätt sa dom på Telia!!
Lätt ja visst...men var även tvungen att ha Wifi..och det har inte jag..så då fick jag gå hem till Lisa...höll på hela eftermiddagen..men sedan fungerade den!!

Sprang en lång sväng i går efter allt...så skönt!!

Sen när jag kom hem så....

 Bakade jag mjuk pepparkaka...vilken pöste över i hela ugnen..aldrig varit med om det förut..med denna kakan. Gjorde även minisemlor!

I morse var det så dags för att tvätta, och sedan kom Liselott på fika...

 Minisemlor så klart...!!

Nu har jag fixat lite...slängt en del saker eftersom vi fått container hit till huset!

Nu skall jag göra mig en kopp kaffe...så jag önskar er alla en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika