torsdag 11 augusti 2016

Bland det värsta telefonsamtal som man kan få..." Mamma vi har krockat"!!!...

Hej på er!

Äntligen lite sol även om det blåser!
Dom senaste dagarna har vi haft höst..och kan ni tänka er, i morse hade jag bara +6c, luften var hög och klar..kändes precis som en höstdag!

Då är det några dagar sedan jag var här..igen!

Men en snabb uppdatering!

I måndags tvättade jag, sedan var det en snabbfika med Annika! Såå kul att ses, och jag tror att vi kanske fortfarande hade suttit kvar..om det inte varit för att hon hade en tid att passa!
Josefine och jag var sedan på Torp och på em var M-L här.

Tisdagen då infann sig hösten hos mig..ha ha. Jag bytte gardiner, lampskärmar och ni vet lite så. Fikade sedan hos Liselott. Matade sedan fiskar och tittade till T.s lägenhet.

I morse var jag och fick B12, fick även en tid i morgon bitti då jag skall tillbaka och återigen få kortison i nacken.

Sen hämtade jag Yohanna körde henne till vårdcent där hon återigen träffade läkaren från i går..hon fick sjukintyg eftersom hon är stel i ryggen idag. Hon har ju semester så därför skulle hon ha läkarintyg, vilket är samma för Josefine.

Yohanna och jag åkte sedan till Snäckan, var fint så vi kunde sitta ute.
Blev bjuden på den godaste mackan och kaffet på länge! Så Tack igen!

Lämnade av Yohanna och så hämtade jag Josefine. Snacka om stel i nacken...hon var på apoteket och hämtade medicin och så stannade vi till en stund på EH. Blev bjuden även där...så Tackar för det också!!
Matat fiskar även i dag.

Då går jag tillbaka till gårdagen!

Sprang på morgonen, sedan hämtade jag Josefine och så var vi på Torp en sväng.

När Josefine kom hem, väntade Yohanna på henne för dom skulle iväg och plocka svamp och blåbär.

Jag hade precis ätit klart min middag, när jag ser att Yohanna ringer..tänker att nu har dom väl gått vilse..ha ha..eller att hon vill fråga någonting!

Men inte då....

Hör bara Yohanna säga...Mamma vi har krockat!!! Vad säger du?? Ja vi har blivit påkörda bakifrån, i hög hastighet..och Josefine är så chockad.

Undrade om hon ville att jag skulle komma och det ville hon.

Åkte snabbt iväg, ringde även deras pappa. När jag kom fram till olycksplatsen stod räddningstjänsten där och två ambulanser. Polisen kom mycket senare!

När jag går fram står Yohanna och Josefine vid ambulanspersonalen..jag tror knappt att Josefine uppfattade att jag var där. Eller klart att hon gjorde..men hon var inte så närvarande!!

Hur gick då detta till??

Jo, Yohanna hade stannat vid ett övergångsställe för att släppa över två personer. När dom står där, ser hon en gul bil komma ut från en sidogata...han ger järnet..kommer kanske upp i en hastighet på runt 80/km ..då förstår ni.

Yohanna hinner att tänka...han kommer att köra rakt in i oss..men hon säger ingenting till Josefine.. så hon är ju inte alls beredd.

Han hinner tydligen väja lite..för han kör in i hö bakparti på Yohannas bil..och bilen han körde..ja den var skrot..iaf på hans vä sida!

Josefine slår väsida av huvud och ansikte i instrumentpanelen....och som tur var..kom det ett par precis efter att olyckan inträffat..så dessa hjälpte dom med varningstrianglar...och eftersom Yohanna ringde och ringde 112..och inte kom fram..eller rättare sagt ingen svarade..och när dom väl svarade fick "vittnet" prata lite med 112.

Kvinnan får tag i Yohannas försäkringspapper och går till killen som körde...han ville inte uppge namn men hon tvingar fram både namn och delar av pnr nr.
Han försökte även start bilen flera gånger..som om han hade tänkt köra därifrån!!!

Hur som helst hade paret uppsikt på honom tills polisen kom!!

Yohanna och Josefine förs sedan i ambulans till vårdcentralen..vilket jag ifrågasätter med tanke på Josefines nacke...

Jag åker efter till vårdcent..dit även Niklas och döttrarnas pappa kommer (han kom även till olycksplatsen).

Bland det första läkaren säger är..eftersom Josefine har så ont och mår illa..Varför körde inte ambulansen dig till Näl..och du skulle haft en krage på direkt...
Så vad händer...jo ambulansen får komma tillbaka och så blir det en resa till Näl för Josefine. Niklas åker även med dit.

Där röntgar dom nacken och ryggen, och tack och lov visar det ingenting!!

Yohanna har ju också ont..men inte lika mycket..så henne kör jag hem..och har sedan sms kontakt med henne under hela kvällen.

Ja mina vänner, där ser man hur fort det händer, och vad föraren höll på med under den korta körsträckan kan man ju fundera över!! Tittade han på tfn...eller vad gjorde han?? För han hade iaf ingen uppmärksamhet framåt!!

Jag säger bara det!!

Jag är så otroligt Tacksam och Lycklig..att mina Älskade döttrar klarade sig som dom gjorde!!
Yohannas bil är så liten och hade smällen tagit rakt bakifrån...vill jag inte tänka på vad som kunde ha hänt!!

Var rädda om er och varandra!! För livet kan ändras på bråkdelen av en sekund!! Kram/Annika




1 kommentar:

  1. Ååå fyyy!!! Tur att det gick så pass bra och hoppas att det inte blir några problem sen. Sådant ska väl dokumenteras om det visar sig efter några år? Såg på vädret att Göteborg har haft minst soltimmar den här sommaren. Hoppas att ni får en fin höst i stället. Visby låg etta med flest soltimmar. Inte helt otippat. Kan rekommendera dig att äta D vitamin över de mörkaste månaderna, om du inte redan gör det :) D-vitamin är nödvändigt för ett välfungerande immunförsvar och att D-vitaminbrist ger upphov till värk, muskelsvaghet och kognitiva nedsättningar. D-vitaminbrist är också överrepresenterat vid ms, Alzheimerdemens, Parkinsons sjukdom, barndiabetes, tjocktarmscancer, schizofreni, fetma, autism, utvecklingsstörning och depression.
    Jag har varit och fikat på Taxinge slott den här veckan. De har norra europas största kakbuffé. Tänkte på dig då :) Ska lägga ut bilder på bloggen. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika