lördag 16 juli 2016

Skyfall....sommaren var är den??? Inte här iaf...!!!!

God eftermiddag denna lördag!

Nämner ingenting om det fruktansvärda som hänt i Nice eller Turkiet här i bloggen. Bara att det just är fruktansvärt!

Lika bra att börja med vädret! I dag har det varit mulet och regnat..vilket är ovanligt..eller inte!!!
Solen visade sig faktiskt under några minuter förut, så den finns!!

I torsdags morse, hade jag en sådan där riktig slappar morgon ni vet!
Fixade frukost, åt den i sängen sedan slappade jag länge. Ljuvligt!!
Tog sedan en promenad och fikade på Yerba. När jag sedan kom hem, så fixade jag fika så kom T en sväng. Åkte sedan ut till Torp där jag träffade Josefine och Niklas.
Kvällen tillbringade jag hos Lisa.

I går morse sprang jag en lång sväng. Hem duschade och åt frukost, sedan tog jag med mig boken...


Så gick jag till Yerba igen. Började med att sitta ute, men fick flytta in för det började regna.
Satt där en bra stund, när jag sedan kom hem, drog ovädret igång!!

Det var längesedan, kan inte ens minnas när det var ett sådant här oväder senast! Regnet vräkte ner under ett par timmar...det haglade, blåste och åskade...
Men efter det kom solen fram lite.

Kan säga att det var lokalt..sen vid kusten var det strålande sol och varmt hela dagen!
Så jag undrar fortfarande, sommaren var är den??

Ser och förstår att vissa av er har haft och har ett ljuvligt väder...men här runtomkring har inte sommaren kommit igång!! Men jag hoppas och håller tummarna..att snart, snart kommer den hit!

I dag har Yohanna och jag haft mysfika på Torp. Gick sedan och tittade lite i butikerna..och det förvånar mig fortfarande att det är så lite människor.

När jag sedan kom hem, har jag bakat och städat lite.

Men nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt mysig lördag och fortsättning på helgen!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika





1 kommentar:

  1. Hej min vän :) Så roligt att följa dig på dina små utflykter och annat kul som du är med om. Jag har verkligen en längtan att få komma till Smögen med omnejd. Det ser så otroligt fint ut där. I år blir det en sväng till Leksand/Rättvik med barnen och en sväng till Stockholm till goda vänner på semestern. ! arbetsdag kvar, sedan semester :) Ha en bra dag! Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika