tisdag 12 juli 2016

Lysekil..Hunnebostrand..Sotekanalen..Grebbestad...mm..!!

God morgon i regnet!!

Men hallå sol och värme var är du?? Då förstår ni vilket väder jag haft den senaste tiden..dessutom har det BLÅST!!!

Vad har då jag hittat på den senaste veckan??

Jo förra tisdagen åkte jag med..

Färjan till Lysekil. Jag var där och "demade".
Var ett helt otroligt väder..sol och så varmt!

Torsdagen började jag med en löptur, sedan fikade M-L och jag på Lejas. Var sedan dags att träffa Agneta på Yerba, vilket alltid är lika mysigt...massor att prata om, som vanligt!
Hämtade sedan Josefine och Niklas så var vi på Två Fröknar.

Fredagen åkte jag hem till lilla mamma.
Vi gjorde lite ärenden och sedan blev det fika på Hamnbageriet i Kungshamn.

När vi sedan kom hem igen, rensade jag rabatter, vilket jag sedan har gjort flera gånger under helgen.

Fick på eftermiddagen ett sms av Ann-Louise, om mor och jag ville komma på fika till deras båt. Självklart ville vi det!
Deras stora motorbåt ligger nämligen i Hunnebostrand.

När vi kom dit..var det..

När vi satt där och njöt frågade Jörgen om vi ville åka med på en båttur..om vi ville..Jaaaa

 Lämnar Hunnebostrand bakom oss....
 Åker genom Sotekanalen....
 Mor Lenas stuga eller Paschans stuga..

 Bron över till Ramsvik och Haby...

 Smögenbron.....
 Kul att se Skärets café från denna sidan...
Efter en lång underbar tur..var vi tillbaka i Hunnebostrand.

Tack Ann-Louise och Jörgen för en så mysig fredagskväll!!

Lördagen började jag med en löptur i samhället..klockan var 06.30 så det var väldigt lugnt och skönt.
Sen efter frukosten åkte vi till Smögen, gick till Skäret och fikade.
Det som har förvånat mig helgen som gick är, var är alla människor? Eller är det så att de flesta går på semester nästa vecka??

Så var det söndag..och då åkte vi till Grebbestad, fikade på Sjögrens i backen...sen vidare till Tanums shoppingcentrum och Sportshoppen...

 På hemvägen stannade vi till och beställde pizza på Bella Gästis...

Jag beställde en ny pizza med päron, valnötter och gorgonzola, så god!!

Bilden gör inte rättvisa åt den goda pizzan!!

I går måndag, var det så dags igen för en löptur, sedan var det Kungshamn och återigen fika på Hamnbageriet, passade sedan även på att handla på Ica Skeppet!

Innan middagen rensade jag så det sista med ogräs.
Ja, sedan var det dags att åka hem..har haft en härlig helg på kusten!

När jag kommit hem och plockat upp allting så passade jag på att tvätta. Så skönt när det är gjort!

I morse, tog jag det lugnt..vaknade ju som vanligt tidigt, men njöt av frukosten länge.
Har sedan varit på fika hos Jane, och nu skall jag strax fixa middag. I kväll blir det en sväng hem till Lisa.

Men nu mina vänner, önskar jag er alla, en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika









1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder från en fantastisk helg! Ser helt ljuvligt ut och roligt att se allt från sjösidan, jag kan inte minnas att jag någonsin gjort det! Får väl skaffa ett flytetyg och ge mig av. Väldigt vackert är det och så många goda fikor ni fick också!
    Vädret har liksom försvunnit, helt klart, det är bara klibbigt, grått, tungt och fullt med flugor, inget jag är en stor fan av, men nu är det så, det får gå!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika