söndag 21 februari 2016

Vilket bemötande...och "tar mig i kragen"...!!

God eftermiddag på er!!

Börjar med att säga.."Krya på er"..till Yohanna och Niklas!!

Lovar igen..att "ta mig i kragen" vad det gäller bloggandet!!

Nu får jag gå tillbaka till torsdagen, och vad gjorde jag då?? Tur att jag skriver dagbok, annars hade jag aldrig kommit i håg!!

På förmiddagen fikade jag med Malin på Lejas. Sen en sväng till Liselott. Sen på eftermiddagen var jag hemma hos Josefine.
Kvällen var Lisa här på kaffe och macka!

Fredagen skriver jag om lite senare....

I går var jag hemma hos Lisa på frukost! Alltid lika mysigt! Annars lugn dag.

I dag har jag möblerat om i hallen, sedan kom Liselott på fika. Hade gjort björnbärspaj...alltid lika smaskigt!
Sen har jag varit i källarförrådet och städat. Men tycker att det ser likadant ut..fast två lådor mindre!!

Då tillbaka till fredagen.

Jag åkte på morgonen till Stenungsund för jag skulle till Ica supermarket och "dema" fruktdryck.
När jag kommer in genom dörrarna står där en kille och håller på att plocka upp frukt.
Jag hejar, säger att jag skall "dema" och undrar vem jag skall ta kontakt med!

Då kan jag säga att han får ett "litet" utbrott! Börjar gapa om att jag inte skulle komma förrän 11.00 och att han som är ansvarig kommer då!!
Jag har arb tid 10-18.
Han rusar in på lagret och jag frågar om bord..då slänger han det han har runt omkring sig..där flyger både det ena och det andra!!
Muggar, och rabattkuponger var skickade till butiken..men det hade han ingen aning om var dom var!!

Jag har aldrig tidigare blivit så illa bemött!

Hur som helst, fick jag hjälp av en annan kille så det löste sig, med bord osv...
När jag sedan skall luncha så sitter killen i personalrummet..jag pratar lite med honom och han säger att han blir arg blixtsnabbt och att han har ett "jävla" humör!!
Jo..tack..jag märkte det. Sa det till honom och även att du kan ju inte bli arg på mig!!

När klockan var 14.30 och jag fikade kom killen in som skulle sett till att det var klart när jag kom! Han slängde till mig en kartong med muggar och rabatthäften!!

Men du sa jag...klockan är nu 14.30...detta skulle jag haft från början...
" Vad då...då..säger han..du fick det ju nu.."!!!

Jag kan förstå att detta Ica inte haft någon som "demat" på flera år!!!

Sen var dom andra som jobbade i butiken jättetrevliga!!

Nu mina kära bloggläsare..önskar jag er alla, en fortsatt mysig söndag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Aha, har Yohanna och Niklas drabbats av förkylning nu....Jag önskar också att dom ska krya på sig, för om det är ungefär samma förkylning som jag har så tar det tid. Jag är fortfarande "sjuk", jag har inte varit utanför dörren, jag hostar så jag får hålla mig så att jag inte kräks. Jag är helt matt och reser jag mig från stolen svettas jag och sen fryser jag. Men det har mognat, det har det.
    Men du, är det den ICA affären som varit i blåsväder för att ha en chef som inte riktigt fixar det här att vara chef, anmäld både till fackföreningen Handels och framför allt till Arbetsmiljöverket??? Kan det vara just den affären du var i? I så fall kan man ju förstå. Men man får ju bara inte uppföra sig så ändå. Inte roligt att råka ut för sådana människor, man hoppas jag alltid att dom inte finns.....
    Idag har det varit lite ljusare ute, hoppet finns.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja dessa sjukdomar som kommer nu som ett brev på posten...Lustigt beteende den mannen hade då:( Usch vad man blir 'liten' när dom är såna...Läs gärna min blogg sen igår vad som hände mig i tisdags.Jag ska allt ringa butikschefen imorgon har jag tänkt!! Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika