måndag 28 september 2015

Hemma igen....!!!

Go kväll på er!!

Nu äntligen är jag hemma igen! Fast skall sanningen fram. har jag varit hemma sedan i fredags!!
Tänk att efter 7 veckor, komma hem, och sova i sin egen säng! Underbart!!!
Fast ändå, så bra och fort det gått att bo i kappsäck.

Kommer nu att bli duktigare på att blogga..och framför allt, kommer jag att börja läsa era bloggar igen!!!

Men kan ju börja med att kika tillbaka i tiden lite....

Så vad har jag då gjort sedan sist som jag var här??

I torsdags åkte jag till Göteborg. Hade en heldag med bästaste Anki!! Vi fikade länge på NK, gick och kikade lite i butiker och sedan avslutade vi med lunch tillsammans...
På hemvägen stannade jag till både på Kexfabriken i Kungälv och på Torp, där jag fikade med Josefine.

Fredagen var det så äntligen dagen D.
Flyttade hem på morgonen, och sedan hade jag att göra hela dagen ...städat och diskat och diskat igen...var tvungen att ta ett litet avbrott..så det blev fika hos Liselott. På kvällen var T och jag på bion " Everest ". Jag tyckte att den var så bra, och med 3D blev det ju inte sämre..kändes som att även jag var med och klättrade!
På vägen till bion kom jag på, att jag inte ätit sen frukosten. Så det blev en havredryck, kexchoklad och donut på bion. Snacka om sockerchock!!!

Ja när kom jag då i säng...det vill jag inte tänka på, eller jo sent på natten.

Upp tidigt på löradagen och åkte till Maxi för att handla. Kan säga att jag kände mej nästan berusad..sovit lite och upp tidigt.
Hur som helst handlade jag, vägen om Ikea och köpte en matta. Hem med det jag handlat och sedan gick jag till Lejas där Liselott mötte upp.
Vi satt ute, för vädret alltså har ju varit underbart hela helgen och även i dag!

När jag sedan kom hem, var det dags att fortsätta packa upp lådor...bakade även en tårtbotten. Höll jag på länge..ja tills mitt i natten. Då hade jag bara två lådor av 15 kvar att packa upp..men jag orkade inte med dom två!!

Då var det gårdagen.
Började dagen med en löptur..och har faktiskt sprungit varannan dag, så det känner jag mej så nöjd med!
Efter frukosten, tog jag tag i det sista, och spikade kabel osv..sen var det dags att fixa för eftermiddagens mat..

Som Tack för att jag fått bo ville jag bjuda Josefine, Niklas, Yohanna och Torbjörn på mat. Även Liselott var med och det var Tack för att hon ställt upp, ofta ofta med gofika under dessa veckor!!

Vad bjöd jag på......?


 Som vanligt buffé.....
 och prinsesstårta....

 Av döttrarna och Niklas fick jag denna enorma orkidé

 Av Liselott bl a denna ljuslykta.

Då är det dagen i dag....

Jag hade tänkt att jag skulle gått upp i natt och tittat på månen, men jag orkade inte..utan sov som en prinsessa!

I morse kom Karin på fika...hade ju tårta kvar, så det passade ju bra.

Fick denna blomma och kruka av henne...så gulligt!!

Sen har det varit lite efterfix här i lägenheten..och i morgon hoppas jag att frysen ordnas.

Lisa har varit här ikv...på lite att äta och fika, samt ett glas rött.
Hon hjälpte mej sedan att borra, så jag har fått upp bl a ett par hyllor.

Ja det var det..kanske är det någon som är nyfiken på hur det blev här i lägenheten!?
Så håll till goda, här kommer några bilder....





 Nöjd? Ja, verkligen!!
Tänk, som jag har rensat bland porslin och prydnadssaker..fick ett ryck i dag och plockade bort massor av just prydnadssaker! Känns ljuvligt!!

Nej nu mina vänner skall jag titta lite på tv...så jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Gratulerar! Och så jättefint det ser ut! Nu är det nästan som att börja på nytt! Gratulerar och du har verkligen fixat detta med gott tålamod!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fiiina lägenhet Annika!! Kramis Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika