måndag 3 augusti 2015

Smögen...igen..!!!

Go kväll på er!!

Solen skiner just nu från en klarblå himmel, och det är rätt skönt ute! Har då vädret inte varit så, hela dagen?? Nej...mulet och vinden har varit kall!

Efter frukosten och lite lägenhets fix i morse, gick jag till Espresso House. M-L satt redan där,  jag satte mej en stund och tog en snabbkopp. Gick sedan till Lejas där Lina mötte mej, blev även en fika där!

Sen strax efter 12.00 hämtade Yohanna upp mej, och så åkte vi till Smögen.....

 Som ni ser var det mulet, och blåsigt!

 Vi började med att fika på Skäret...bullen är min...fniss..
Sedan gick vi in och ut i bodarna längst med bryggan...handlade endast ett doftljus.

Vad gjorde det att solen inte visade sig...eller att vinden var kall!!?? När jag umgicks med det bästa sällskapet!! Så Tack Yohanna, för en mysig dag!!!

På hemvägen åkte vi till Hunnebostrand..då sken solen och det var varmt och skönt! Vi hade tänk att överraska min lilla mamma! Tror ni att hon var hemma?? Nej, så klart inte! Tror ni att hon blev ledsen, att hon inte varit hemma? Ja, såklart!!

Hur går det då med stamrenoveringen??

Jo, tackar som frågar!! Jag har packat så gott som allt! Köket är tomt på möbler och snart även hallen.
Det har börjats jobba på fastigheten i dag..dom är tillbaka från semestern! Så just nu..sätter dom upp byggnadsställningar på utsidan av huset. Kommer att leva med nerdragna persienner..tills huset är målat. Har även tömt min balkong...för även där, har det kommit upp byggnadsställningar!

Känns faktiskt skönt...att från och med fredag, börja att flytta runt!!

Men nu mina vänner...skall jag fortsätta här...så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Denna text, är till båda mina döttrar!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika