tisdag 3 mars 2015

Vår...eller lite i alla fall...!!!

God eftermiddag på er!!

Tänk idag kan jag skriva att vi har haft och har...sol!! Blåser en del, men vad gör det när solen visar sig!!

Gick upp tidigt i morse, gjorde som jag brukade, frukost och tidning i sängen! Sen eftersom  frukosten blev tidig, tog jag en lång påtår!

Gjorde mej sedan i ordning och så åkte jag hem till Karin.
Där var det verkligen vår...eller iaf i rabatterna!!

 Snödroppar....Jag gillar verkligen denna blomma! Kan säga att det är tidigt.
När jag låg på BB och hade fått Josefine, kom min mamma med en bukett, med just snödroppar! Då blommade dom precis, och Josefine är född 8:e april!!

 Vintergäck...denna lilla blomma med sin underbara gula färg!!

 Även krokusarna blommar...

Efter en trevlig och mysig fika hos Karin, stannade jag till på Torp och handlade mat.

Karin har jag känt i flera år. Vi bodde på samma område när vi hade hus. Sedan har vi barn som är jämngamla. Blev att vi umgicks en del tidigare, och sedan har vi fortsatt! Karin är en fantastisk, ödmjuk och empatisk vän! Man känner sig alltid så välkommen och det är en "lisa för själen" att åka dit och ladda batterierna!!

När jag sedan kom hem, kom Lisbeth hit på en fika. Samma där, alltid lika trevligt och mysigt att ses! Vi pratar och pratar, om allt!
Lisbeth lärde jag känna för många år sedan på jobbet, och vi har sedan fortsatt att umgås!

Säger det igen!! Vilka vänner jag har...och vad vore jag utan dom!!!??

Nu slappar jag lite, och sedan blir det väl tv...så jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Ja, har man sett på maken, sol! Först var det bara lite ljusare än vanligt och ingen riktig sol, men så sprack dom lite ljusare molnen upp och jag fick sån energi - kan det behövas så lite som sol för att man inte ska tro att man håller på att gå under......Visserligen såg jag hur dammigt mitt hem är, men jag gick ut! Och nu syns det inte längre, det där tar vi en annan dag!
    Ja, vad vore man utan sina vänner! Det är en stor trygghet att ha dom man har!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härliga vår bilder .Ja våren är nog på g ! Håller med dej vad vore man utan alla sina vänner .Ja dom betyder massor .Njut kvällen .Kram Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika