onsdag 11 mars 2015

Att njuta på balkongen....och bakat lite....!!!

Hej på er!!

Alltså vilket väder det varit idag!! Strålande sol från en klarblå himmel. Fast vinden eller den lilla som varit...är fortfarande kall...trots att det var drygt +9c i skuggan.

I går var det däremot riktigt blåsigt och kallt!

Efter frukosten igår, kom Anki hit på fika. Var ett tag sedan, men då är det desto trevligare när man ses!


I morse tog jag det verkligen lugnt, sen kom M-L hit för att fika. Men när hon kom in genom dörren, sa hon att hon inte mådde bra, hade ont i magen. Förmodl magkatarr.
Så hon var nog "bara" här i 15 min, innan hon gick hem igen.

Vid lunch tid gick jag till Lejas, dit även Marianne kom. Trevlig fika, så den där timman går så fort!

När jag kom hem, fixade jag middag, och så satte jag mej i solen på balkongen! Har sedan suttit där med en filt om mej, och bara njutit i solen!!

Jag njuter verkligen, att bara sitta där...känna solens strålar som värmer den bleka vinterhuden! Jag känner verkligen att det är just detta jag behöver, och som jag har saknat detta solljus!!

Efter att ha suttit där i någon timma, gick jag in och bakade lite....

 I dag blev det ananaspajer, i miniformat...jag gör ofta minipajer, för det är perfekt att ha till kaffet. Precis lagom!!

Gjorde även en morotskaka. Det är någonting jag tycker är så gott. Bästa av allt är ju, att numera finns det  laktosfri cream cheese!

Men nu mina vänner skall jag fixa lite kvällsmat. Så jag önska er alla, en fortsatt mysig kväll!!


 Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika


4 kommentarer:

  1. Vilken fruktansvärd tragedi om morden på unga människor mitt i livet. Förstår att det är tryckt stämning.
    Vad mycket gott du bakar :) helst morotskakan. Tror att jag måste ta och baka en sådan jag med.
    Härligt med sol. Man blir så mycket piggare och gladare.
    Ha en skön onsdagkväll. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Mm vad gott med hembakat!!! Inget går upp mot det.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  3. Du har så många fina små formar att göra dina bakverk i! Och så läckra dom ser ut och morotskaka, det var länge sedan jag gjorde! Mumsigt.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jaadu Annika solen gör en gott du! Ska försöka ge mig ut här sen efter lite hushållsarbete inne:) Ser såå gott ut det du bakar ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika