lördag 3 januari 2015

Mysig dag...och besök hos lilla mamma...!!!

Go kväll!

Av stormen Svea blev det inte så mycket! Visst har det blåst, men inte alls i den omfattningen som det skulle göra!

I går förmiddag blev jag hämtad av Yohanna. Så åkte vi först till smareyes, där hon gjorde synundersökning, och sedan tog hon själv ut den bågen hon ville ha. Ställde sig i kön för att få prata med personal, och det var några till i kön.
Men att få vänta i 40 min på sin tur...det är banne mej inte okej!

Var först bara en personal, sen efter drygt 30 min kom det en till. Men det som tog tid...var ju dessa två....som inte kunde bestämma vilken båge dom skulle ha!!!

Alltså smarteyes, måste snart göra någonting åt sina rutiner!!!

Efteråt åkte vi vidare till IKEA. Där blev det en fika, innan vi åkte hem igen.

Jag gick sedan till torget dit även T kom. Vi skulle fikat på Lejas men det var så mycket folk, så vi åkte först till IKEA (igen), och sedan vidare till Torp. Fikade på Espresso House.
Kvällen tillbringade jag hemma hos honom.

När jag sedan kom hem igen...plockade jag bort alla tomtarna , var klar vid 01.00. Är så skönt när allt är borta!
El allt, har ett par ljusstakar kvar och granen i vardrummet!

I morse åt jag frukost i sängen, sen fixade jag till mej...gick ner till torget där M-l mötte upp. Vi gick till Espresso House och tog en kopp. Även hennes faster kom dit.
Hem hämtade bilen och åkte till BlomsterLandet. Köpte rosor och gravljus, samt tulpaner hit hem.

Åkte sedan vidare, hämtade upp Josefine och Niklas, så åkte vi till kusten. Stannade först på kyrkogården, tände ljuset och lade dit rosorna jag köpt. Blev så fint! Sedan åkte vi vidare till min lilla mamma.

Julpyntat och fint var det....
 Vi började med att fika...och sedan blev det middag....
 Fläskytterfilé, hasselbackspotatis, ugnsrostade morötter och palsternackor, grönsaker, och givetvis sås. Jättegott!! Mamma är så duktig både på att baka och laga mat!!!

 TTill efterrätt, åt hon och jag Skånsk äppelkaka...mmmmmm

Nu har jag varit hemma en stund, och skall bara slappa. Sätta mej tillrätta i soffan och titta lite på tv.
Så mina vänner, jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!


 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika