torsdag 6 november 2014

Dagar som passerat...och Afternoon Tea...!!

God förmiddag på er!!

I dag är kylan bitande, trots att det är +2c. Men blåsten gör sitt till! Ingen snö här, iaf inte ännu så länge. Men jag har sett att ni är många i vårt avlånga land som har och har fått snö!

Tänk, att ibland går det ett par dagar utan att jag är här och skriver! Så nu får jag gå tillbaka till i onsdags!

Hade en mysig morgon. Älskar ju när morgonen är i lugn och ro, man kan äta frukost, se på Nyhetsmorgon och bara ha det bra!

Sen på förmiddagen åkte jag till Göteborg. Gillar ju att ta en sväng dit ibland, och känna storstadspulsen!
Jag gick och tittade lite i affärer. Var bl a inne på Balders Hage. Älskar denna lilla butik! Där köpte jag en ljusstake! Så nöjd med det inköpet.

Sen gick jag och satte mej på....

 Mysigt att sitta och titta lite på folk, och bläddra i Amelia jul! Jag hade en så mysig dag, och nu när julsakerna börjat komma fram..är det ännu roligare!! Säger det igen...det är inte så mycket rött nu till julen, utan mest rosé och mässing. Vilket inte jag är så förtjust i!

När jag kom hem...kom Lisa hit på kaffe, macka och ett glas rött! Härligt avslut på dagen!!

I går morse, fixade jag lite här hemma. Sedan gick jag till Espresso House och fikade med M-l.
Hem åt lite middag och åkte sedan till sjukgymn i Herrestad. Det började en Artrosskola, som skall vara vid tre tillfällen. Två gånger med sjukgymn och en gång med arbterapeut.

Vi var ca 10 st, och jag kände mej överflödig...fniss. jag var yngst...sen hade dom andra begynnande problem. Där satt jag...som haft mina besvär sen -97.
Så nästa gång hoppar jag, men skall vara med hos arbter...

Jag har ju iof sig träffat arbterapeut flera ggr genom åren. Men kan vara intressant och se om det kommit många nya hjälpmedel, just för händerna.

När jag  kom hem, fixade jag det sista!

På kvällen kom sedan Lisa, Anki, Anki och Lisbeth på Afternoon Tea.....

 ( lilla ljusstaken från Balders Hage)

 Jag hade gjort snittar...och bakat rosenbröd....
 Dom mörka hade jag fyllt med cream chees, västerbottenost  och gräslök. Dom ljusa hade jag fyllt med, hackade räkor, creme fraiche, dijonsenap och dill...
 Minisemlor, mandelmusslor, och pepparkaksrulle med vaniljkvarg och saffran....

 Sen fick värdinnan lite saker...som jag ännu en gång Tackar för!
Amaryllis i kruka, doftljus, en flaska vin....
 Samt dom vackraste, ljuvligaste vita rosor jag någonsin skådat!! Så enorma...och vilken doft!!! Underbar!!!
 Så mina vänner...Tack för att ni förgyllde min kväll!!Ni är guld värda!!

I morse, var jag på IKEA och åt brunch. Gott..och jag skrattar lite för mej själv varje gång! För jag brukar studera dom som står framför mej i kön!! Dom tar en sådan, funderar på om dom skall ta av nästa osv...med påföljd att det brukar bli liiite irritation i kön...Tänk så stressade folk är!!

Nu har jag varit hemma en stund...strax dags att gå ner i tvättstugan igen.
Senare skall jag hämta Josefine och så blir det Torp en sväng...sen ikv blir det hem till T.

Så mina vänner, ha nu en fortsatt mysig dag....!!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika