lördag 13 september 2014

"Undra...vad som hade hänt..."???

Alltså, ännu en gång! Vilka dagar det är! Strålande sol och varmt, och tänk det är snart mitten på September!

Hej på er förresten!

Hoppas att ni har en mysig helg och njuter av ledighet! Eller ni kanske jobbar, men jag hoppas ändå att ni har det bra!!

Dessa dagar som nu är, gäller verkligen att ta vara på, spara dom och ta fram dom när höstmörkret sänker sig...vinden viner på utsidan och regnet piskar mot fönstret! Det är då, jag skall minnas dessa ljuvliga dagar!
Sen är hösten underbar! Älskar den, oavsett vädret. Eller..nja kanske inte blåsten då!! Som vi brukar få dras med här!!

I går startade jag dagen med en löptur. Var dimmigt, men när den lättade så kom solen fram och jag avnjöt påtåren på balkongen!

Sen var jag hemma hos Liselott på fika. Hon hade gjort en ljuvlig päronpaj...

Hem, åt middag och sedan blev jag hämtad av T, så vi åkte en sväng till IKEA. Var sedan med honom hemma.
Han är ju lite kul, för när vi satt i bilen sa han, att han hade köpt en liten sak till mej. Vilken han hade glömt att lämna, sist vi sågs. Så när vi kom hem till honom fick jag denna av honom....
 Han vet precis vad jag gillar...änglar alltså...hihi

I morse vaknade jag av att någon grät! Sover ju med öppet fönster...så jag hörde någon utanför som grät hejdlöst!
Upp ur sängen, vinklade upp persiennen, öppnade fönstret ännu mer. Såg då en tjej, kanske runt 20 år som gick på trottoaren och som hon grät.
Hon var tyvärr en liten bit bort, annars hade jag ropat på henne och frågat hur det var!
Sen har jag funderat under dagen...undra vad som hade hänt? Teorierna kan bli många. Hur som helst och vad som än hade hänt, så hoppas jag att hon mår bättre nu!

Tvättade på morgonen. Sedan hade jag några äpplen som jag kände att jag måste göra någonting med...

 Så då gjorde jag små pajer....
 Perfekta att ta fram...
 När man får antingen oväntat eller planerat besök...fniss...

Sen kom lilla mamma. Så vi gick till Lejas. Satt ute i solen och njöt.

 Det blev vit chokladkladdkaka. Ganska god, var lite för mycket grädde på! Annars okej.
Efter fikat gick vi en sväng på stan och efter det blev det en tur till Torp.

Vi har sedan avnjutit middagen med ett glas rött, på balkongen!
Nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!!

Mor och jag skall ta lite ost, kex och vin!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Hej Annika! så gott med pajer och som sagt bra att ha på lut :)) här blir det valvaka till kvällen har aldrig förr följt det på tv.Men iår käns det mera spännande och det blir nog kamp!ha en fin kväll kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika