torsdag 18 september 2014

Så många fel......!!

Go kväll på er!!

Börjar nästan att kännas som en repris..att berätta hur fint vädret varit, även idag!

Startade dagen med en löptur. Frisk och lite "rå" luft. Lätt att andas och det gick så bra!
Efter dusch och frukost åkte jag till vårdcentralen i Herrestad, eller Närhälsan som det numera heter.

Där skulle jag träffa sjukgymnasten Linda, eller som det heter idag fysioterapeut.
Eftersom jag har artros i höften så skulle jag se vad hon ev kunde göra åt det. Jag var hos henne i en timma, och hon undersökte mej grundligt!
Nog för att jag vet, att det är lite fel på min kropp, men att det var så många!

Vad var det då för fel..??
Jo, jag är sned i kroppen, hö axel "hänger" ner. Men det visste jag innan!
Hö fot är lite snedställd utåt. Eftersom jag är som jag är, undrade hon om jag märkt att jag börjar bli "hjulbent"..host host...va??
Nej, men däremot när jag springer, har jag det sista tänkt på att knäna slår emot varandra...jaha, jag börjar i
stället bli "kobent". Phu, undra vad som är värst??

Sen har jag alltså ordentligt med artros i höftleden, plus att den börjat bli snedställd (enl röntgenutlåtandet)
Det är bl a därför det värker som det gör....

Fick vissa övningar som jag skulle göra för att visa om jag kunde...då sa hon till mej! Jag förstår, och ser att du är och har varit överrörlig!!

Detta var lite av "felen"!

Men en sak var iaf klar, och det var. Att jag inte har ngt diskbråck! Jiha...det var iaf ngt positivt!

Nu förstår jag, varför jag har ont, och i kväll är det lite eländigt!

Jag skall tillbaka nästa vecka, så skall vi under 1 timmes tid, gå igenom och se om jag kan träna lite styrka!
Sen i slutet av november, skall jag ingå i artros skola. Det dom går igenom där, vet jag redan, men det kan vara trevligt att träffa andra som har det som mej!
Då träffar vi fysioterapeut, vid två tillfällen och arbetsterapeut vid ett.

Efter detta besöket, åkte jag till Överby där Susanne mötte upp. Så gick vi till Espresso House och tog en fika. Lika mysigt som vanligt!!

Sen hem, och så kom Lisbeth på fika. Fick en present av henne...

Säger Tack igen!!!!!
 Den passade mej perfekt!!
Var en jättemysig fika, vi hade så mycket att prata om. Alltid trevligt att ses efter jobbet, blir lite längre tid att prata på, än när det är lunch!

Nu mina vänner, skall jag kika lite på Idol, så jag önska er alla, en fortsatt härlig kväll!

Men innan jag avslutar, så hoppas och håller jag tummarna för att dotter med fru hittar ett underbart nytt boende! Samt att min andra dotters mage, skall bli bra! Hon har tydligen ärvt min dåliga galla!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Önskar dig en riktigt trevlig helg Annika :) Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika