tisdag 12 augusti 2014

" Att fånga dagarna "

God förmiddag på er!

Solen skiner och det regnar..ja så är vädret här just nu! Har varit ett lite märkligt väder det sista...

Idag startade jag morgonen...

 med frukost i sängen. Så mysigt! Bara det är ett tecken på att det närmar sig höst....

Så vad händer annars idag?
Jo, om en stund skall jag träffa Lisbeth, och efter det blir det en träff med Yohanna och Lina! Skall bli så kul att höra hur dom haft det..och se hur bruna dom är...:-)

Men har ju gått ett par dagar sedan sist...så som vanligt blir det en tillbakablick!

I går startade jag dagen med att tvätta. Skulle sprungit på morgonen, men regnet vräkte ner...så det blev en löptur på em..istället!

Efter att tvätten var klar, gick jag hem till Lisa och åt frukost! Visst är det härligt att kunna sätta sig till dukat bord! Efter frukosten gick vi lite på stan...och så blev det även en fika på Lejas!
På eftermiddagen var jag hos Karin...och som jag alltid säger..det är en "lisa" för själen!

Kvällen tillbringade jag hos T..och det var så mysigt för även hans mamma och bror kom dit!

Tänkte ge er ett tips på en bok....

Är en gripande bok..om hur det är att överleva.. det hänsynslösa...som hände på Utöya. Även hur det är att vara förälder..till en överlevande!

Sen måste jag bara visa...en liten bildkavalkad av Liselotts hem...jag var ju där i söndags...

 Citronsorbet och blåbär...serverades i en kopp...
 Det bjöds även på sockerkaka....

Sen har jag som sagt några bilder från hennes hem...

 Sovrummet.....

 Vardagsrummet....


 Tänk vad man kan hitta på...med en kratta!
Det är ett fantastiskt hem...som är så mysigt!

Nu mina vänner, önskar jag er alla...en fortsatt härlig dag!!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Hoppla hoppla vilket vackert hem din väninna har! Du är ju duktig du med som löper o springer.Jag gör å gott jag kan o orkar känner jag för det är alltid nåt som händer här! Nu ligger sockret högre igen så nu måste jag kämpa vidare.Visst börjar det lite att likna vid hösten,sköönt tycker jag! Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  2. En del är så påhittiga, hennes hem är helt fantastiskt, så där intressant, alltid något kul att titta på och så är det lite humor med också!
    Den boken har jag tittat på men inte kommit fram till om jag skall läsa. Vi kan ju prata om det i morgon, kanske....?! Ska bli kul att ses!
    Ses snart, alltså, kramar

    SvaraRadera
  3. Bra med boktips! Tack!
    Den där kartan som din väninna har där, den är jag avis på! ;) :)
    Ha en fin lill-lördag :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika