måndag 7 juli 2014

Fika...väder...måsar och bilning...!!

Go kväll på er!!

Tja vad säger då rubriken..?? Jo det skall jag berätta här i mitt inlägg!

Gick upp tidigt i morse, eftersom det skulle bilas och stängas av vatten. Hade jag behövt gå upp så tidigt? Nej!!
Arbetet som skulle ta 14 dagar...var klart på några timmar..och ngt vatten stängdes inte av (iaf inte vad jag vet).

Efter den tidiga morgonen, så var det även dags att tvätta! Under tiden som maskinerna gjorde sitt, satt jag på balkongen och njöt av sol och värme!
Vilket sedan på eftermiddagen, övergick i mulet väder..kallare och regn.

Hur gick det då med måsungarna?? Jo en kille från mitt bostadsbolag ringde och berättade att han varit i kontakt med Anticimex, vilka skulle åka hit och försöka ta och flytta ungarna.
Om dom varit här och försökt, vet jag inte...men dom är givetvis kvar!!
Tyvärr får dom inte skjuta av måsar, nu menar jag vuxna fåglar! Annars vore det ett bra alternativ, eftersom dom är för många och blir bara fler och fler.

Vad har jag gjort mer? Jo jag har varit på Blomsterkroken och fikat med Agneta....


 Alltid lika mysigt och trevligt att ses! Så jag hoppas vi snart gör om det! Vi har ju alltid tusen saker att prata om, vilket är så fantastiskt...eftersom hon är en relativt ny bekantskap. Men är nog så...att man dras till människor, som är ungefär som man själv.

Gick sedan hem..strök tvätten och efter det åkte jag till Torp, där jag mötte upp Josefine och Niklas på en mysig fika.
När Niklas åkte till jobbet, gick Josefine och jag och kikade lite. Sen körde jag hem henne.

Nu mina vänner, skall jag öppna tvärdrag och försöka vädra ut lite värme från min lägenhet!
Så jag önskar er alla...en fortsatt härlig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika