torsdag 5 juni 2014

Att inte kunna äta jordgubbar.....!!

Hej på er, denna mulna...regniga...men ändå sköna dag! Åskar visst liiite nu också!

I går var lilla mamma och jag på Blomsterkroken..sen åkte vi till Torp, dit även Josefine kom! Hade en mysfika på Briggen!
Passade även på att handla lite, och då bl a Svenska jordgubbar!
När vi kom hem...lagade jag mat...och till efterrätt...

Tänkte att nu skall jag prova att äta några...såå goda med lite grädde till...mmm..
Men tyvärr, fungerade det inte! Fick som vanligt kramp i magen...så nu blir det inga fler "gubbar" för mej!! Varken färska...frysta...eller sylt fungerar! Tyvärr!!

I morse var Karin här på frukost. Trevligt!
Sen gick mamma och jag till Lejas. Gick sedan en sväng på stan...är ju studenten här i stan idag...så det har varit såå mycket folk! När vi var på hemväg...satte vi oss ute, på Lejas..och åt en panini ...

Satt under parasoll, eftersom det regnade...tittade lite på alla studenter som kom till torget.
När jag satt där, tänkte jag ännu en gång på hur fort åren går!! Tänk mina döttrar tog studenten 2005 och 2006...men det känns ju som igår!!

Nu mina vänner, skall jag sätta mej och slappa i soffan ...kanske att vi avnjuter ett glas rött...lite ost och kex!

Så jag önskar er alla....en fortsatt underbar kväll!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Asch då, inga jordgubbar. Jag tål dom inte kalla utan någonting, måste vara lite socker till då neutraliseras dom och jag slipper få "hösnuva" i gommen....märkligt. Ja, ja, vi får klara oss utan.
    Ha en fin dag idag också!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika