tisdag 6 maj 2014

Regn och åter regn...!

God förmiddag!!

Ja som rubriken säger...så regnar det idag...och är "bara" +8c.

Hade en mysig dag igår....

 Gjorde en äppelpaj, som vi avnjöt till fikat.

 När jag sedan träffade Ann-Louise, gick vi till Espresso House...dom har.. klart det bästa kaffet i stan!

Sen hem...bytte om och gav mej ut på en löptur. Ljuvligt...men har liiite problem med mitt hö ben...!

Kunde inte somna i går kväll...så jag låg och läste långt in på natten. Läste ut "Davidsstjärnor" måste säga..att det är en av hennes bästa böcker!!

Sen började jag att läsa Trolles bok om " Kapten Klänning"...kunde inte sluta att läsa...!!
Samtidigt när jag läser den...så blir jag så arg och frustrerad..eller rättare sagt förbannad! Hur kan en man..ta sig denna rättighet som han gjorde!! Utnyttja och förnedra unga tjejer/kvinnor....!!
Är samtidigt intressant att läsa om span-arbetet som läggs ner...på att få honom fast.
Tänk denna man...som har varit rektor på Polishögskolan....och där stod han och pratade om jämställdhet...säger då det...eller egentligen vad skall man säga....!!!

I dag har dagen börjat lugnt...ätit frukost i lugn och ro...och nu kikar jag lite på Malou.
Om en stund kommer Anki hit på fika...så mysigt!

Nu mina vänner, önskar jag er alla, en fortsatt underbar dag!!




Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Du gör mig sugen på att läsa om kapten klänning. Jag har missat den boken men nu får jag nog kolla efter den. Hoppas det krånglande benet ger sig så du kan ta dina löpturer som du vill.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Här är jätteruggigt idag...brrr...


    Kikar in för en vårhälsning ♥
    ~Kram Lollo~

    SvaraRadera
  3. Måste också läsa Kapten Klänning när den kommer i pocket. Det är fascinerande och skrämmande med människor som så länge kan dölja den där vidriga sidan av sig och dupera hela omvärlden......det värsta är ju att det verkar finnas så många.
    Regn ja, men det behövs, fast inte i flera veckor, ett par dagar till och sen räcker det.
    Här är läget under kontroll. Inbillar jag mig. Ska boka in mig på vilohem efter det här! Skojar, det skall bli jätteroligt, men tröttsamt, 12 personer tillsammans dag och natt i över en vecka.
    Kramar vi hörs!

    SvaraRadera
  4. Tack för boktips behövs inför kommande lata dagar i solstolen, som jag längtar efter. Ha en mysig fikastund. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika