tisdag 17 december 2013

God förmiddag....!!!

Undra om ni är klara med era julbestyr?
Har ni fixat julmaten, köpt julklappar, klätt granen osv...? Tänk..det har jag gjort! Jag känner ett lugn, och kan bara njuta av tiden fram tills jul.
Är skönt att vara klar med allt, eller som ni vet, det är alltid någonting man kommer på..så där i sista stund!

I dag är ännu en grå och mulen dag. Har regnat lite, men hoppas på uppehåll resten av dagen!

Sovit ganska bra i natt, men vaknade bl a av att jag var genomsvett, var Tack och lov ett tag sedan nu! Hoppas på, att dessa "vallningar" snart är ett minne blott!
Har haft det i drygt två år nu, men det är väl ingenting, kanske en del av er tänker! Klart att det inte är, men se...jag hade varit i klimakteriet innan, och det var över. Hade det såå lätt!! Men efter operationen, kom det tillbaka som ett brev på posten!
Ja ja..vad är det att klaga på..det finns dom som har det så mycket värre, med saker och ting!

Liten parentes om gårdagen. Var hemma hos A-L igår, måste bara säga det...detta lilla gulliga och fantastiska hus, var pyntat med tomtar, blommor, ljus, kort sagt! Helt fantastiskt!! Så mysigt!!

Sen efter det, kom Lisa hit på fika. Hade ju en del att prata om, eftersom det var ett tag sedan vi sågs!

Så hur har morgonen då börjat idag..??

Ätit god frukost, med låång påtår. Underbart!!

Nu sitter jag här med kaffe igen och en lussekatt,skall bara vara nu en stund!
Senare. om det inte regnar skall T hjälpa mej att köra saker till soptippen! Jag är så tacksam och glad över den hjälpen! Sen tror jag nog, att det blir en fika el middag efter det!

Så mina vänner, nu önskar jag er alla, en fortsatt mysig dag..Och DU, stressa inte ihjäl dej inför julen, för vet DU vad!!?? Det blir jul ändå!!





Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Till sopis har jag också varit till men jag är IIIINTE klar alls... Hoppas man hinner med allt man vill! Ha en fin dag! Tack för dina rara och fina ord!

    Kramar
    Petronella


    SvaraRadera
  2. Så skönt att vara klar med julbestyren. I år ska vi vara hos sonen och fira. Vi har valt att ha lite knytis med julmaten så det känns inte så betungande det heller. Julklapparna är däremot ett problem. Barnbarnen har ju nästan allt och jag gillar inte köpande för köpandets skull. Tänker fixa det sista på torsdag.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Vad skönt för dig att du är klar..maten tvingar jag med mannen tror jag..det blir jul ändå bara dom får skinka här hemma blir dom nöjda...
    Ha en fin dag
    kram wivi

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika