söndag 10 november 2013

Min Far och jag...eller Fars Dag..!!

Vaknade tidigt och kände en doft som drog förbi! Det luktade gott, jag öppnade försiktigt mina ögon, men såklart var det ingen där!
Jag viskade ut i mörkret " Grattis på Fars Dag "!!

Tro nu inte att jag blivit "knäpp" eller någonting liknande, jag har sådana här upplevelser eller drömmar ibland!
Vad det beror på vet jag inte, men har under många år haft sådan här "hyss" för mej,eller vad ni nu vill kalla det!

Min pappa gick hastigt bort 2010 så jag har ingen att fira här. Så jag gör såhär i stället...Jag hoppas att DU har det bra, lilla pappa och idag tänker jag lite extra på dej! Fast DU vet, att jag tänker på dej varje dag och jag tror att DU är med mej, var jag än både går och är!




Idag blir en lugn dag. Enda som är planerat är, att Lisa kommer hit på fika om en liten stund.
Rätt skönt med sådana här dagar ibland också!!

Så nu mina vänner, önskar jag er en fortsatt mysig söndag!

Tänk lite extra på din pappa idag, eller inte bara idag såklart. Men kanske extra eftersom det är Fars Dag.
Om du inte har honom nära, ring eller smsa..och har DU honom nära, varför inte bjuda honom på en fika eller middag!!
Finns han inte med dej, precis som min pappa inte gör. Tänd ett lite ljus för honom!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



4 kommentarer:

  1. Ja nog ska man ta vara på tiden man har tillsammans med dom. Jag är så tacksam att jag har min kvar fortfarande:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg Annika. Jag tände två ljus idag. Ett för min biologiske far och ett för min fosterfar. Ingen av dem finns längre i livet. Men ändå så levande och så nära. Så självklart firar jag deras dag idag :o)

    Kram till dej!
    Monika

    SvaraRadera
  3. Hej! många tankar till din pappa så här på farsdag! det blir ju extra påtagligt vid sådana dagar <3 min pappa fick ett telefon samtal på kvälls kvisten..vi firar inte något nämnvärt annars..ha en fin vecka! kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Jag vet hur du känner!!! Vi tänder ett ljus på graven, hemma, eller i hjärtan..men de finns allt med oss, i våra hjärtan..Kram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika