lördag 23 november 2013

Jultraditioner på Snäckan....!!!

Hej på er!

Så mörkt det är ute, tror inte att jag fattat att det snart är December! Har ju min ljusslinga på balkongen och det är såå mysigt!!

Har varit två fina dagar, sol, vindstilla och några minusgrader!

Igår började jag dagen i lugn och ro...åt bara liiite frukost och tog en lååång påtår!!
Sedan blev det frukost på IKEA, är väl ingen mysfaktor, egentligen..men jag tycker ändå det är mysigt...fniss...

När jag sen kom hem, hade lilla mamma kommit...vi gick till Blomsterkroken och fikade..


 Åt en ljuvlig cheesecake, med bl a vit choklad...


Åkte efter fikat en sväng till Torp..hem och sedan var det dags att åka till Snäckan!!
Var så vackert när vi kom dit, med all julbelysning, var verkligen välkomnande!!

Började med glögg och pepparkakor...


 Sen var det dags för den kalla jultallriken...


Efter den pratade Stefan Bergendahl om jultraditioner, så mysigt!!

Sen var det dags för den varma...och efter den fortsatte han att prata...

 Som efterrätt var det, kaffe och cheesecake, gjord på pepparkakor och ädelost, samt lite fikonchutney..

Kan säga att vi var sååå mätta när vi åkte hem!!

Efter frukosten i morse, åkte vi och hämtade Yohanna sedan fortsatte vi till Överby. Fikade och gick och kikade lite i affärer.

När vi sen kom hem, åt vi middag och nu skall jag strax fixa kaffe och som tilltugg...semla...:-)
Skall nog även värma lite glögg!!

Nu önskar jag er alla, en fortsatt mysig lördagskväll!!



(bilden lånad från nätet)


Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Tack snälla du!

    Så härligt julinspirerande här hos dej. Någon julmat har jag inte hunnit med ännu. Men julmust och skumtomtar har jag tjuvstartat med hihihi. Och så den där saffranssemlan också....
    Den höll på att glömma :o)

    Ha en underbar kväll!
    Mys o må!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Underbara dagar.Maten både ser och låter kanon .Man lever bara en gång och då ska det va gött å leva !!!!Ha en skön kväll raring .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Det är mysigt med julen, ser det nu, maten dofterna och färgerna.
    Mycket mys med de dina

    Önskar dej en underbar helg
    Kramar
    Margaretha

    SvaraRadera
  4. En sån härlig dag, och vad mycket gott ni ätit. Härligt /Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Oj va mycket läckerheter!! Smask. Å semla på det...:O
    kram
    Fia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika